Szorosabbra fűzte az együttműködést a PTE és a Lidl (videó)

A Pécsi Tudományegyetem jó kapcsolatot ápol a régióban jelenlévő vállalatokkal, időről időre együttműködéseket kötnek a diákok és a kölcsönös gazdasági előrelépés érdekében. Október 8-án adták át a Lidl-termet a Közgazdaságtudományi Karon, mely egy újabb állomása ennek a törekvésnek.

Tóth Viktória

A Pécsi Tudományegyetem és a Dél-Dunántúlon jelen lévő cégek együttműködések leglátványosabb fizikai megnyilvánulása, amikor egy vállalat felújít egy tantermet, majd már a cég arculatával kialakított, korszerűsített térben folyhat tovább az oktatás. Az idei tanévtől a PTE Közgazdaságtudományi Karának hallgatói egy különleges, a Lidl Magyarország által felújított teremben tanulhatnak, az áruházlánc ezzel a felújítással járult hozzá a pécsi közgazdászképzés sikerességéhez. A megújult, technikai korszerűsítésen átesett tanterem átadóján részt vett Takács András dékán, aki ismertette, hogy a kar nagyon büszke arra, hogy a KTK és a vállalati szféra együttműködése az utóbbi évtizedben olyan szintre emelkedett, ami több szempontból is előnyös mindkét fél számára. A karnak hosszú ideje tartó együttműködése van a Lidl-el, a cég állandó vendég hallgatói versenyeken, vendég előadásokkal rendszeresen jelen vannak az egyetemi rendezvényeken, s több a Közgazdaságtudományi Karon végzett hallgató dolgozik a cég jelenlegi vezetésében.

Lidl, PTE
A felújított, átadott Lidl-terem a KTK-n
Fotó: Löffler Péter

– A mi karunk képzési portfóliója olyan, hogy bár nagyon kis számban még jelen vannak az igazi nagy létszámú, alapozó tárgyak, de alig maradt már ilyen. Sokkal nagyobb hangsúly van a kis létszámú, interakción alapuló tárgyakon. Ehhez az oktatási módhoz alkalmazkodnak és illenek az ilyen típusú, 25-40 főt befogadni képes termek. Ahol könnyű a mozgás, a hallgatók pillanatok alatt tudnak csoportokba rendeződni, az oktató könnyedén meg tudja közelíteni a jelenlévők bármelyikét

 – hangsúlyozta a dékán.

Bedő Zsolt a kar innovációs és kapcsolati igazgatója pedig elmondta, hogy a teremszponzorációk nem azért jönnek létre, mert van egy multicég aki el szeretne költeni valamennyi pénzt, hanem egy alulról építkező mechanizmus hozza létre őket. 

– Bejönnek a szakemberek, jól érzik magukat, hallgatókat visznek el. Ez a mechanizmus talán még jobban összehoz minket és szorosabbra fűzi a kapcsolatot 

– fogalmazott.

Lidl, PTE
A Közgazdaságtudományi Kar és a Lidl képviselői a rendezvényen
Fotó: Löffler Péter

A Lidl immár 20 éve van jelen a magyar piacon

A rendezvényen jelen volt Takács Dorottya, a Lidl HR-igazgatója, aki ismertette a cég célját azzal kapcsolatban, hogy szeretnének a friss diplomásokkal együttműködni, megszólítani a jövő nemzedékét. Mint mondta a cég az idei évben 20 éve van jelen a magyar piacon, és a vezetői réteg nagy része már a kezdetek óta velük dolgozik. S az idei évre a szlogenjük, hogy a következő 20 évre készülnek.

– Egy tudatos stratégiai döntés volt, hogy a mostani egyetemistákkal kezdjünk el foglalkozni, őket megszólítani és megmutatni nekik, hogy milyen munkáltató vagyunk és mindazt, amiben mi hiszünk, amiben a mi vezetőink az elmúlt évtizedekben dolgoztak – hangsúlyozta az igazgató.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában