Ferling József

2 órája

Könyv jelenik meg a jó hírnév alakításáról

A PR-szakmában jól cseng Ferling József neve, aki most tudását, szakmája összetettségét osztja meg velünk. A megjelenő könyv sokrétű, hiánypótló szakmai írás.

Jusztin Levente

„Az egymillió darabos puzzle - Holisztikus útikalauz a jó hírnévhez” című könyve a PR, a hírnévépítés és a kommunikáció témáját öleli fel. Ferling József állítja, bárkiből PR-szakember válhat, ha érdeklődéssel és kellő nyitottsággal áll a szakmához. Saját tapasztalataival, élvezetes módon prezentálja a szakmát, ajánlva ezzel a hivatásos és nem hivatásos kommunikációval foglalkozó szakembereknek.

könyv, Ferling
Egy élvezetes útmutató lett Ferling József PR-könyve.
Fotó: Halász Tímea

Többek szerint ez a könyv megmutatja a szakma lényegét

Dr. Radetzky András, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar adjunktusának szavai szerint „a kötet pontosan úgy láttatja a PR-t, ahogy a szakmánk igyekszik a szervezetek megítélését alakítani.” Szerinte mindenki észreveheti, hogy ezt a könyvet PR-os írta még akkor is, ha nem a kommunikáció menedzseléséről szólna. A témák holisztikus, kreatív, változatos, élvezetes megközelítésűek, ez azonnal lejön mindenkinek, aki mondjuk csak a tartalmát futja át.

A sokrétű szakmát kirakósként jellemzi a szerző, innen is ered a címe a könyvnek. A „Világítótorony vagy kártyavár?”, „Pécstől az óceánig”, „A (közösségi) Mátrix”, „Kik építik fel a világítótornyokat?” fejezetcímek pedig szépen körbejárják a szakma lényegét, az összefüggéseket, és azt, hogy hogyan lehet eljutni az arculattól a hírnéven keresztül a bizalomig. Dr. Szécsi Gábor egyetemi tanár, a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar dékánja véleményezte úgy a kötetet, hogy a monográfia nagyon jó hangulatú, lendületesre lett megírva. 

Tökéletesen kombinálja a hírnévépítéssel kapcsolatos elméleti és gyakorlati tudnivalókat, a rendelkezésre álló modellek bemutatásakor elvárt tárgyilagos hangvételt és a szakma iránti elkötelezettséget.

A fülszövegek is sokat elárulnak Ferling József munkásságáról. Eszerint a PR az üzleti élet tízpróbája, mivel egyetlen más szakma „munkaköri leírásába” sincs egyszerre ennyi feladat. A TikTok applikáció példája is jól mutatja, hogy mindenkinek tartania kell a trendekkel a lépést. Ha nem így tesz, nem fog szót érteni a piaci szereplőkkel. Szerinte a hitelesség négy kulcseleme a tisztesség, a szándék, a képességek és az eredmény.

Szakmai alázata messzire repítette

Az eredetileg orosz-testnevelő szakos Ferling József az általános iskolai tanítás mellett verseket és novellákat írt, illetve egy megyei focicsapatnál edzősködött. A kilencvenes évek környékén vágott bele az újságírásba, majd 1991-ben alapította meg családjával a szakmai műhelyét. Ez mára Magyarország vezető ügynökségei közé erősödött, és számos nemzetközi elismerést is szerzett. Ferling elnöke és alelnöke volt a Magyar Public Relations Szövetségnek, 2015-ben örökös tagnak választották. A médiapiac meghatározó vezetői, főszerkesztők, szakértők és szakmai szervezetek képviselőiből álló zsűri 2023-ban a 16. legeredményesebb magyarországi PR- és kommunikációs szakemberének választotta. Az ő példája is tökéletesen mutatja, valóban bárkiből lehet PR-szakember.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában