Járjunk utána

2 órája

A posta a panaszra köteles válaszolni

A postai szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszokkal gyakran fordulnak a fogyasztóvédőkhöz. Nézzük, mi a teendő, ha probléma merül fel!

Wald Kata

A postának ki kell vizsgálnia minden panaszt

Forrás: MW

Fotó: Németh András Péter

A Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület arra hívja fel a figyelmet, hogy ha a postai szolgáltatás nem felel meg a jogszabályoknak vagy az üzletszabályzatnak, az ügyfél a küldemény feladási napjától számított fél éven belül szóbeli vagy írásbeli panasszal élhet a szolgáltatónál, ahol kötelesek nyilvántartásba venni és 30 napon belül kivizsgálni, valamint megválaszolni az ügyet. 

- Ha a panaszos a választ nem fogadja el, vagy a szolgáltató nem válaszol az adott határidőn belül, akkor a Nemzet Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) lehet fordulni 

- hangsúlyozta tájékoztatójában az egyesület. 

Közlésük szerint jó tudni azt is, hogy a postai szolgáltatók a panaszokról és kezelésük módjáról kötelesek évente egyszer az NMHH-nak beszámolni, és ezt az összegzést saját honlapjukon közzétenni.

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában