2 órája
A posta a panaszra köteles válaszolni
A postai szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszokkal gyakran fordulnak a fogyasztóvédőkhöz. Nézzük, mi a teendő, ha probléma merül fel!
A postának ki kell vizsgálnia minden panaszt
Forrás: MW
Fotó: Németh András Péter
A Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület arra hívja fel a figyelmet, hogy ha a postai szolgáltatás nem felel meg a jogszabályoknak vagy az üzletszabályzatnak, az ügyfél a küldemény feladási napjától számított fél éven belül szóbeli vagy írásbeli panasszal élhet a szolgáltatónál, ahol kötelesek nyilvántartásba venni és 30 napon belül kivizsgálni, valamint megválaszolni az ügyet.
- Ha a panaszos a választ nem fogadja el, vagy a szolgáltató nem válaszol az adott határidőn belül, akkor a Nemzet Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) lehet fordulni
- hangsúlyozta tájékoztatójában az egyesület.
Közlésük szerint jó tudni azt is, hogy a postai szolgáltatók a panaszokról és kezelésük módjáról kötelesek évente egyszer az NMHH-nak beszámolni, és ezt az összegzést saját honlapjukon közzétenni.