2 órája
Egy százalék indián: a bomba felrobbant
Minden az Ernelláék Farkaséknál alkotással kezdődött, majd jött a Kálmán-nap, és végül a zárórész. Hajdu Szabolcs az Egy százalék indiánnal pontot tett párkapcsolati trilógiája végére.
A filmsorozat utolsó része, az Egy százalék indián foglalkozik talán a legsúlyosabb témákkal. Szóba kerülnek az örökölt magatartási modellek, az identitás, a transzgenerációs traumák, modern kori nem szerepek és a bántalmazás kérdése is.
A filmben választ kapunk arra, hogy miért Egy százalék indián lett az alkotás címe
A film középpontjában egy baráti társaság áll, akik egy tragikus haláleset miatt hosszú idő után újra találkoznak. Érződik, hogy nagyon eltávolodtak egymástól társadalmilag. Mellettük pedig ott vannak a barátnők, akik igyekeznek elviselni a férfiak kötekedését, beszólásait a kis lakásban, ahol a temetés után összegyűltek. A négy fal között azonban a gyász és a kellő mennyiségű alkohol felszínre hozza a konfliktusokat.
Minden korosztály máshogy éli meg ezt a filmet. Meglepő volt, hogy míg az idősebb korosztály nevetett egy-egy poénon, addig a fiatalabb nézők csendben ültek. Lefogadom, hogy legbelül, ahogy mi is, dühöt éreztek a férfiak viselkedése miatt. Végig érezhető a filmben a feszültség, egy bomba robbanását vártuk, amit meg is kaptunk. Kimondásra kerültek a titkok, megismertük a megtört szereplők bajait. A halotti tor végül nemcsak a barát, hanem önmaguk meggyászolásáról is szólt, számot vetettek, hogy hol rontották el az életüket.
Hajdu Szabolcs a pécsi Uránia Moziban tartott vetítés utáni közönségtalálkozón elmondta, hogy neki nem az a feladata, hogy a filmjeiben igazságot szolgáltasson, nem erkölcsi tanmesét akar rendezni. Ő szemtanúvá szeretné tenni a nézőket, hogy maguk jussanak el a megfejtésekig. Úgy gondolja, hogy a közönség 5-10 perc után már nem a filmet nézi, hanem az életén kezd el gondolkodni, a környezetében élőket azonosítja be a karakterekben. A film segítségével három lépés távolságból tudják szemlélni az életüket, és elindulhat egy olyan gondolkodás, ami addig el sem kezdődött.