A TikTok utat tör magának

2023.05.29. 12:05

Jött, látott, győzött és úgy tűnik, hogy marad is

Cz. E.

Fotó: Kaspars Grinvalds

A tinik megőrülnek érte, de egyre több felnőtt is, de köztük azért vannak egy jó páran, akik igazából nem tudják, hogy mi ez az új őrület, ami így leköti a gyermekeik vagy éppen unokáik figyelmét.  

Talán újnak nevezni a TikTokot már nem igazán szerencsés, hiszen már elég régóta egy létező applikáció, amely sok mindenen keresztül ment az évek alatt, de végül elérte, hogy az egyik legnépszerűbb mobilos videómegosztó közösségimédia-alkalmazás váljon belőle. 

Folyamatosan megújul

Azok, akik videó készítésre adják a fejüket a TikTokon belül sokféle anyagot tudnak készíteni. Már nemcsak zenék közül válogathatnak a felhasználók a saját tartalmukhoz, hanem filmekből származó mondatokat, hangeffekteket vagy éppen egy YouTube videóból kivágott elemet is beépíthetnek videójukba, és saját maguk is beszélhetnek a videóra. És a fejlesztők számára a határ a csillagos ég, hiszen folyamatosan fejlesztik az alkalmazást, és új funkciókat hoznak létre, hogy még inkább kielégítsék a közönség igényeit. És persze, hogy nem maradhatnak el a visszajelzések sem, kedvelhetők, menthetők, kommentelhetők a videók, de üzenetek is küldhetők más felhasználóknak.

Magába szippant

És a videók csak készülnek és készülnek, amelyet aztán egy soha véget nem érő hírfolyamban kapunk meg. Így nem meglepő, hogy lefeküdve, előkapva a telefont, megnyitva a TikTokot észre sem vesszük az időmúlását. Órák képesek eltelni úgy, hogy görgetjük a videókat, és nem érzékelünk semmit a külvilágból, ami persze annak is köszönhető, hogy az alkalmazás figyelembe veszi, hogy milyen tartalmaknál ragadunk le leginkább, miket kedvelünk és azoknak megfelelően dobálja fel az újabb és újabb videókat. És persze, hogy ezek után képtelenek vagyunk elszakadni. Az én esetemben TikTok felhasználó vagyok, bár tartalmat nem gyártok filmes videók tömkelegét dobálja fel az alkalmazás, és filmrajongóként nehéz letenni a mobilt, hogyha érdekességekkel teli tartalmakat dobál eléd az applikáció.

Egyre több funkciót lát el

A TikTok alapvető célja a szórakoztatás, amelytől elszakadni nehezen is tud. Viszont egyre több minőségi tartalom is elérhető a felületen. Megjelentek recept- és barkácsoldalak is, művészek alkotási folyamatába pillanthatunk be vagy éppen pénzügyi szakemberek, markentingesek, coachok, nyelvtanárok adnak tanácsot vagy oktatnak egy rövid videón belül. És meglepő, de saját tapasztalatból tudom, hogy sok ilyen videót mentek el, mondjuk az már más kérdés, hogy valaha újra megfogom-e nyitni. Ez az edukációs jelleg szerintem még annyira nem erős, mert még nem tudott rávenni, hogy az alkalmazás segítségével sajátítsak el egy új nyelvet. De lehet vannak más olyanok, akiket ez beszippantott.

Minden generáció képviselteti magát

Kezdetben a fiatalok uralták a platformot, de ma már az idősebb generáció is egyre nagyobb mértékben képviselteti magát. Sokáig voltak olyan tartalmak, amikor két külön generáció tagjai beszóltak egymásnak, és egyfajta generációs párbaj alakult ki közöttük a felületen. Mára azonban ez lecsengett, és megfér egymás mellett például egy 81 éves nagymama fitness vagy főzős, egy 40-50 éves édesanya fiatalokat megszégyenítő táncos videója és egy huszonéves fiatal sminkvideója. Ma már béke honol a felületen.  

Márkák is használják

Azt is fontos megjegyeznünk, hogy nagy márkák is észrevették a TikTok-ban a lehetőséget, és nemcsak egyszer-kétszer felbukkanó reklámként vannak jelen a hírfolyamban, hanem saját oldaluk is van. Hiszen a TikTok tökéletes választás, ahhoz, hogyha valami újat akarnak belevinni a marketingjükbe, és ott vannak a fiatalok, akik elég könnyen meggyőzhetek. Engem és sok ismerősömet nem egyszer sikerült arra rávennie a felületnek, hogy rendeljünk ételt, mert éppen feldobott egy az ízlelőbimbókra erősen ható KFC vagy éppen McDonalds videót vagy reklámot. De üzletláncok is bejelentkeztek már az appba, mint például az ALDI vagy a Spar Magyarország, akiknek nem egy videójuk több száz nézettségnél jár. Az emberek ezeket is imádják.

Hogy mi lesz a TikTok jövője, azt én megmondani nem tudom, de egyelőre úgy tűnik, hogy jött, látott, győzött és egyelőre marad is. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában