Ellenőrzés

2 órája

Futárszolgálatok: kész rémálom várni a csomagot, egyre több a panasz

A csomag szállításáról a vevő nem, vagy késve kap értesítését, az ügyfélszolgálatok elérhetetlenek. A panaszok sokasodnak, a futárszolgálatok emiatt fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzésre számíthatnak a jövőben.

Wald Kata

A futárszolgálatok munkájával, az online rendelt termékek szállításával kapcsolatos problémák egyre sokasodnak - a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett ilyen ügyekben. Vannak csomagok, amelyeket hetek óta nem szállítanak ki, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek, vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik. 

futárszolgálatok panasz ellenőrzés
A futárszolgálatok fokozott hatósági ellenőrzésre számíthatnak a sokasodó panaszok miatt
Fotó: Imre György / Forrás: MW

A futárszolgálatok munkájára olvasóink is panaszkodnak

A Postabontásban is panaszkodott nemrég egy olvasónk. A következőt írta: Több hete várom, hogy az online vásárolt árut tartalmazó csomagom megérkezzen. Kedden reggel 8 órakor jött is e-mailen az értesítés, hogy kézbesítik a küldeményt. Közölték, hogy 8 és 11 óra között érkezik a futár. Hangsúlyozom: aznap! Dolgozó emberek vagyunk, tehát már akkor se voltunk otthon, amikor az e-mail megérkezett. A csomag átvétele így esélytelen. Lehetne sokkal ügyfélbarátabb módon is intézni a logisztikát: csak annyit kellene tenni, hogy nem a legutolsó pillanatban küldenek értesítést a futár érkezéséről.

Más a következő panaszt fogalmazta meg: Az még a szerencsésebb eset, ha a címzett kap értesítést a futár érkezéséről. Persze, ha az utolsó pillanatban jön a tájékoztatás az érkezés várható időpontjáról, az nem igazán örömteli. Az viszont felháborító, amikor semmilyen előzetes információt nem küldenek, csak utólag közlik, hogy a futár hozta a csomagot, de nem tudta kinek átadni, ezért a kézbesítés sikertelen volt. Fáradjak a depóba a küldeményért. 

A sokasodó panaszok miatt a Nemzetgazdasági Minisztérium felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére. Közlésük szerint az online fogyasztóvédelem Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikájának egyik legfontosabb prioritása, ezért a fogyasztóvédelmi hatóság egész évben kiemelten vizsgálja a webáruházakat azok honlapjainak ellenőrzésével és próbavásárlások lefolytatásával. Az év első felében közel háromszáz vizsgálatot folytattak le, a kifogásolási arány jelentős, 78 százalékos volt, elsősorban tájékoztatási kötelezettség megsértéséből adódóan. A vizsgálat keretében eddig közel 70 millió forint összegben szabtak ki fogyasztóvédelmi bírságot. 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!