Közélet

2011.06.22. 16:52

Irodát nyit Pécs a megoldatlan ügyeknek

Polgárbarát hivatalt ígér a városvezetés szeptembertől. Első lépésben Pécs-Meszesen ügyfélszolgálati iroda, a városházán pedig Megoldatlan Ügyek Irodája nyílik. Ön mit gondol ez utóbbiról? Szavazzon!

H. Zs. (Dunántúli Napló)

Az önkormányzat célja a polgárbarát hivatal létrehozása, a gyorsabb, rugalmasabb és gördülékenyebb ügyintézés. Az ezzel kapcsolatos konkrét lépesekről - amelyeket várhatóan szeptembertől a városlakók is megtapasztalhatnak - tartottak szerdán sajtótájékoztatót a városházán.

Páva Zsolt polgármester bejelentette, kihelyezett ügyfélszolgálati irodákat nyit a az önkormányzat, hogy megkönnyítse az ügyintézést. Az első ilyen kirendeltség a tervek szerint szeptemberben nyit Pécs-Keleten (Meszesen), majd az itt szerzett tapasztalatok alapján Uránváros és Kertváros következik.

Emellett a városháza földszintjén - ugyancsak szeptemberben - kinyit a „Megoldatlan Ügyek Irodája” is, ahová azokat a polgárokat várják, akiknek elintézetlen önkormányzati ügyeik vannak, akár évekre visszamenően is.

Lovász István jegyző úgy fogalmazott, szeretnék felgyorsítani a közhivatali rendszer átalakítását, amely az eddigieknél hatékonyabban szolgálná Pécs lakosságát. A városvezetés célja, hogy a pécsiek úgy érezzék, a városi közhivatalok értük vannak, nem pedig fordítva.

---------------------------------------------------------------------------
Ön mit gondol a Megoldatlan Ügyek Irodájának ötletéről? Szavazzon a középső hasábban!
---------------------------------------------------------------------------

– Átvizsgáltuk az ügyintézés hatékonyságát és gyakorlatát, ez alapján pedig feltételezhető, hogy számos olyan pécsi polgár lehet, akikkel szemben a hivataloknak elmaradása van – mondta Lovász István. – Ezért szeptembertől a városháza földszintjén megnyitjuk a Megoldatlan Ügyek Irodáját, ahová azokat várjuk, akiknek ügyeik túl régóta húzódnak, és elakadtak a közhivatalok bürokratikus útvesztőiben. Az itt dolgozók feladata lesz, hogy az elakadt ügyeket újra elindítsák, felgyorsítsák, illetve egyúttal azt is kivizsgálják, miért nem történt ez meg eddig – mondta a jegyző. Úgy tervezik, bő fél év alatt a végére jutnak az így elakadt ügyeknek.

Megoldatlan ügyként említették példaként az ISPA-projekt kapcsán felmerült eddig rendezetlen kérdéseket a hatóságok, az önkormányzat és a lakosság részéről egyaránt.

Kihelyezett egység nyílik az Origó-házban

A keleti városrészben, az Origó-házban nyílik szeptemberben az első kihelyezett önkormányzati ügyfélszolgálati iroda annak érdekében, hogy

az ott élők helyben, kényelmesebben és gyorsabban intézhessék hivatali ügyeiket. A tapasztalatok függvényében hasonló irodát alakítana ki

az önkormányzat jövőre Kertvárosban és Uránvárosban is.

– A hivatalok működését törvény szabályozza, arra azonban lehetősége van a városnak, hogy megkönnyítse polgárai számára az ügyek intézését. Ezekben a kihelyezett irodákban szakképzett ügyintézők foglalkoznak az ügyfelekkel, töltik ki és szerkesztik meg a beadványokat, űrlapokat, akik így a már kész és hibátlan dokumentációval kereshetik fel például az okmányirodát. Ezzel az ügyintézés lényegesen gyorsabbá válik majd – mondta Lovász István.

Az önkormányzat dolgozói létszámát nem érinti az irodák megnyitása, a munkavégzést szervezik át a jövőben.

Hét munkanap a várakozás a pécsi okmányirodában

A pécsi okmányirodától kapott tájékoztatás szerint szerdán július 4-ére tudtak időpontot adni azokhoz az ügyekhez (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél, gépjárműügyek) amelyeket időpont foglalása alapján intéznek, ez 7-8 munkanap várakozást jelent.

A sorszám kérése alapján intézett ügyeknél (lakcímváltozás bejelentése, vállalkozói igazolvány, ideiglenes személyazonosító igazolvány, anyakönyvi ügyek) rövid a várakozási idő, szinte azonnal sorra kerülnek az ügyfelek, például egy lakcímváltozás bejelentésére 5–15 percet kell várakozni.

A lakcímet, illetve annak változását csak az új lakcím szerint illetékes jegyzőnél lehet bejelenteni, a többi esetben országos illetékességgel járnak el az okmányirodák.

Mint megtudtuk, például Sellyén és Bólyban nem kell időpontot kérni, az ügyeket azonnal intézik, s egyre többen választják ügyintézésre a Pécs környéki városok irodáit.

<!-- Irodát nyit Pécs a megoldatlan ügyeknek Polgárbarát hivatalt ígér a városvezetés szeptembertől. Első lépésben Pécs-Meszesen ügyfélszolgálati iroda, a városházán pedig Megoldatlan Ügyek Irodája nyílik. Ön mit gondol ez utóbbiról? Szavazzon! H. Zs. (Dunántúli Napló) Kihelyezett egység nyílik az Origó-házban A keleti városrészben, az Origó-házban nyílik szeptemberben az első kihelyezett önkormányzati ügyfélszolgálati iroda annak érdekében, hogy

az ott élők helyben, kényelmesebben és gyorsabban intézhessék hivatali ügyeiket. A tapasztalatok függvényében hasonló irodát alakítana ki

az önkormányzat jövőre Kertvárosban és Uránvárosban is.

– A hivatalok működését törvény szabályozza, arra azonban lehetősége van a városnak, hogy megkönnyítse polgárai számára az ügyek intézését. Ezekben a kihelyezett irodákban szakképzett ügyintézők foglalkoznak az ügyfelekkel, töltik ki és szerkesztik meg a beadványokat, űrlapokat, akik így a már kész és hibátlan dokumentációval kereshetik fel például az okmányirodát. Ezzel az ügyintézés lényegesen gyorsabbá válik majd – mondta Lovász István.

Az önkormányzat dolgozói létszámát nem érinti az irodák megnyitása, a munkavégzést szervezik át a jövőben. Hét munkanap a várakozás a pécsi okmányirodában A pécsi okmányirodától kapott tájékoztatás szerint szerdán július 4-ére tudtak időpontot adni azokhoz az ügyekhez (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél, gépjárműügyek) amelyeket időpont foglalása alapján intéznek, ez 7-8 munkanap várakozást jelent.

A sorszám kérése alapján intézett ügyeknél (lakcímváltozás bejelentése, vállalkozói igazolvány, ideiglenes személyazonosító igazolvány, anyakönyvi ügyek) rövid a várakozási idő, szinte azonnal sorra kerülnek az ügyfelek, például egy lakcímváltozás bejelentésére 5–15 percet kell várakozni.

A lakcímet, illetve annak változását csak az új lakcím szerint illetékes jegyzőnél lehet bejelenteni, a többi esetben országos illetékességgel járnak el az okmányirodák.

Mint megtudtuk, például Sellyén és Bólyban nem kell időpontot kérni, az ügyeket azonnal intézik, s egyre többen választják ügyintézésre a Pécs környéki városok irodáit. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!