2023.09.30. 20:00
Az M6-ostól Mohácsig vezető kétszer kétsávos út készül el elsőként
A kivitelező kiválasztását követően a mohácsi Duna-híd és a csatlakozó úthálózat építése a városi és a szigeti oldalon egyszerre kezdődhet el, a beruházás három szakaszra osztása ugyanis nem a munkálatok időbeli elhatárolását jelenti, hívta fel portálunk figyelmét erre a fontos részletre Hargitai János országgyűlési képviselő, a Mohács 500 program megvalósításáért felelős kormánybiztos.
Kiemelte azt is, a teljes építkezés határideje a szerződés aláírásától számítva ötven hónap, azonban az M6-os és Mohács között vezető, kétszer kétsávos út kialakítására 21 hónapja lesz a kivitelezőnek, azaz 2026-ra el kell készülnie vele.
Amint arról beszámoltunk, megjelent a pályázati kiírás a híd és a csatlakozó úthálózat megépítésére. Október 19-ig várják az ajánlatokat.
Miután az engedélyes kiviteli tervek készek, ha meglesz a kivitelező, kezdődhet az építkezés - így reálissá vált az forgatókönyv, hogy még ebben a kormányzati ciklusban elindul a híd fizikai kivitelezése. Sőt, jó esély van arra is, hogy akár már jövő tavasszal elkezdődjenek a munkálatok.
Értesüléseink szerint hazai, költségvetési forrásból finanszírozzák a beruházást, így az elindításának nem függvénye, kapunk-e pénzt Brüsszelből, s az sem, hogy mikor.
A kiírás szerint az építkezést három szakaszra határolták: a csatlakozó úthálózat kialakítása a szigeti oldalon, illetve a városi oldalon, valamint maga a híd megépítése.
– A három rész nem időbeli elhatárolást jelent, vagyis nem arról van szó, hogy az egyikhez előbb, a másik kettőhöz pedig később lát neki a kivitelező - fogalmazott Hargitai János. – A munkák mindenütt lényegében egyszerre kezdődnek meg, a teljes befejezésre pedig a szerződés aláírásától számított ötven hónapja lesz a megbízást elnyerő cégnek.
A nemzeti oldal politikusa kiemelte, az 57-es főút M6-os autópályától Mohácsig, az újvárosi körforgalomig vezető szakaszát kétszer kétsávos úttá alakítják át, erre azonban mindössze 21 hónapja lesz a kivitelezőnek.
– Ez azért fontos kikötés, hogy a mohácsi csata ötszázadik évfordulójára, 2026-ra már befejeződjön az építkezés a csatatér északi peremén, s munkagépek, forgalmi korlátozások ne zavarják a közlekedést, a méltó emlékezését.
Itt tehát a jelenlegi 2x1 sávos 57-es utat 2x2 sávos, osztott pályás főúttá építik át az említett újvárosi körforgalomtól az M6 autópályáig, arra le- illetve felhajtani kétsávos turbó körforgalomban lehet majd.
Mohács határától a hídig az építkezés befejezéséig szintén kétszer kétsávos út épül 2,7 kilométer hosszan a meglevő önkormányzati út nyomvonalán, annak elbontása után.
A szakaszon egy közút és iparvágányok felett futó két híd is épül, valamint egy kerékpáros aluljáró is a projekt része.
A Duna felett két ártéri és egy mederhíd készül, összesen 756 méter hosszúságban, szintén 2x2 sávos, osztott pályás útként épül, kerékpárút átvezetéssel.
A szigeti oldalon, Csátalja közelében az 51-es főúttól induló új, csaknem 20 km-es, 2x1 sávos utat építenek (amely a későbbiekben 2x2 sávos autóúttá fejleszthető) Újmohácsig. Ehhez az 51-es út kiinduló pontjában és Sárhát közelében körforgalmat is kialakítanak, míg Újmohácsnál csomópont készül 2x2 sávos, osztott pályás kialakítással.