2023.05.09. 19:51
A pécsieket alig érdekelte az MSZP-DK-s városvezetők rolleres témája
Valódi, külsős civilből alig jelent meg azon a pécsi közmeghallgatáson, amelyet a városvezető baloldaliak az elektromos rollerekről tartottak meg kedden. A jobboldal szerint nem is ez a legfontosabb kérdéskör, amelyről az évente egyszer megtartandó közmeghallgatást kellene rendezni. A rolleres napirendnél a témáról nem is kérdezett senki.
Fotó: Löffler Péter
Pécsi civilből alig, de az MSZP-DK-s irányítású frakciószövetség tagjaiból, általuk kinevezett cégvezetőből, vezérigazgatóból, hivatali munkatársból, osztályvezetőből annál több vett részt a keddi közmeghallgatáson, amelyen az elektromos rollerekről fejthette volna ki elvileg a véleményét a pécsi „lakosság". Csakhogy a lakosság részéről jó ha 8-10-en jelentek meg a közgyűlésen, akik nem is szólaltak fel az elektromos rolleres napirendnél.
Az eseményen az egyik DK-s képviselő tartott általános bevezetést a mikromobilitási eszközökről, majd pedig Meixner Barna, a Biokom Nkft. ügyvezetője következett, aki néhány részletet mondott arról, hogy Pécsen is kiírták a pályázatot az elektromos rollerek üzemeltetésére. Az igazgató szerint az e-rollerek kapcsán felmérték a kockázatokat, például azt, hogy a 20-25 kilométer per órás sebességgel haladó rollerek balesetveszélyesek, amire megoldása az lesz, hogy csillapított övezetekben csak előre beállított limittel tud haladni a roller, automatikusan lelassul 10 kilométer per órásra a sebesség a sétálóövezetekben. Elmondta azt is, hogy a szolgáltatók be tudnak állítani no-go zónákat, ahol a rollerek nem működnek, vagyis bizonyos tereket ki tudnak hagyni, ahol nem lesznek használhatóak.
Magay Miklós, a Városüzemeltetési Főosztály vezetője is a biztonságos használatot hangsúlyozta.
A városházi ellenzéktől nem jelentek meg az ülésen. A jobboldal részéről Kővári János, az ÖPE-KDNP frakcióvezetője lapunknak azt mondta, hogy a témát már egy korábbi közgyűlésen tárgyalták, akkor is elmondták részletesen az aggályaikat, de azokkal érdemben nem foglalkoztak.
Hozzátette, a sétálóutcára is ráengedik majd a rollereket, holott ezt nem szabadna megtenni, hiszen mindenképpen balesetveszélyesek, ahogy az autók közé sem szabadna beengedni a rollereseket, mert ez nem biztonságos és éppen az ilyen problémák miatt több európai nagyvárosban éppen most tiltják be az elektromos rollerek használatát.
Elmondta azt is, hogy a városlakók véleményét az elektromos rollereknél sokkal fontosabb kérdésekről is meglehetne kérdezni, például a vagyongazdálkodásról, a közpénzek elköltéséről, vagy éppen a költségvetésről.
A második az egyéb közérdekű bejelentésekről szóló napirendi pont keretében a Mosolymanó Egyesülettől érkeztek kérdések különböző témakörökben, érintve az elektromos biciklihálózatnak a szegregátumok felé történő bővítését is, amelyre azt a választ kapta, hogy vizsgálják ennek lehetőségét is.