Ezt benézték

2023.04.02. 20:39

Nem igaz, hogy csúszik az M6-os befejező szakaszának építése

Futótűzként terjesztette el a dollármédia, hogy „egy tervezési hiba", „óriási baki" miatt csúszni fog az M6-os autópálya befejező szakaszának átadása Bóly és a horvát határ között. Lapunk érdeklődésére azonban az Építési és Közlekedési Minisztérium cáfolta az értesülést.

Máté Balázs (forrás: Mohácsi Újság.hu)

Fotó: Löffler Péter

„Tervezési hiba miatt csúszhat az M6-os autópálya építése, mert a mohácsi csomópontnál egy körülbelül 200 méteres szakasz nem került be se a közbeszerzési eljárásba, sem korábban a tervpályázatba sem. A baki miatt újabb kivitelezői tendert kellett kiírni erre az útszakaszra. Ez ahhoz vezet, hogy tovább csúszhat az M6-os megvalósulása a horvát határig” - többek között ezt olvashattuk a balliberális sajtóban.

A dollármédia azonban ezt is benézte. Lapunk érdeklődésére szombaton az Építési és Közlekedési Minisztérium cáfolta a híresztelést.

„Az eredeti Koncessziós Szerződést 2007. novemberében a Gyurcsány-kormány kötötte meg a külföldi cégek alkotta MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.-vel. A kérdéses szakasz a koncessziós szerződés hatálya eső területen található. A szakasz terveire az építési engedélyt a koncessziós társaság szerezte meg. 2021-ben kezdődtek meg a tárgyalások a hiányzó szakasz megépítéséről, melynek eredményeként 2022-ben a Magyar Állam és a koncessziós társaság megállapodott, arról, hogy a hiányzó szakasz építtetője a NIF Zrt. legyen. A megállapodást követően vált lehetőség arra, hogy a 600 m építésére vonatkozó terveket a NIF Zrt. a koncessziós társaságtól átvegye és közbeszerzési eljárás előkészítése megindulhasson. A közbeszerzés kiírása 2022 októberében meg is történt. Jelenleg bírálati szakaszban van. Az eredeti ütemezés is számolt azzal, hogy a 600 méteres szakasz eltérő időben valósul meg az átvétel körüli jogi kérdések rendezése miatt. A 600 m-es szakasz az eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatását után, a szerződés hatályba lépését követően 12 hónap alatt készülhet el. Az M6 Bóly-Ivándárda szakasza úgy lett megtervezve és a hatóság úgy adta ki az építési engedélyt, hogy enélkül a 600 m nélkül is tudna a forgalom folytonosan bonyolódni, fel tudja használni a csomópont gyűjtő-elosztó sávjait, amivel a folytonos haladás biztosítható."

Azaz: nem igaz, hogy mostanában derült ki, hogy az ominózus rész kapcsán jogi problémák adódtak, ahogy az sem, hogy emiatt csúszna a szakasz üzembe helyezése. A Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda közötti 20 kilométeres utat a STRABAG Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma kivitelezi nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken. A szakaszon már elkészültek a töltések és a bevágások, javában folynak az aszfaltozási, valamint a pályaszerkezet- és műtárgyépítési munkák. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában