2023.03.15. 11:46
Internetes vásárláskor mindig szükség van a visszaigazolásra
Az elmúlt években egyre többen vásárolnak interneten, egyre több szolgáltató, üzlet kínál online elérhető termékeket, szolgáltatásokat.
Fotó: Rawpixel.com
– Az online vásárlás azonban kockázatokkal is járhat, amelyeket mindig szem előtt kell tartanunk. Megfelelő ismeretekkel, kellő körültekintéssel elkerülhetjük a kellemetlen meglepetéseket – a Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület internetes közösségi oldalán foglalta össze bejegyzéseiben, hogy mire érdemes figyelni, az Igazságügyi Minisztérium Fogyasztóvédelmi Portálja és az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkárság kiadványait alapul véve.
Az egyesület hangsúlyozza, hogy a vásárló és a webáruház közötti szerződés akkor jön létre, ha a vásárló a termék vagy szolgáltatás megrendelését követően olyan visszaigazoló levelet kap, amely tükrözi a vállalkozás egyértelmű szándékát a megrendelés elfogadására. Vagyis, ha az e-mail tartalmazza a vevő nevét, címét, a rendelés számát, a megrendelt termék, illetve szolgáltatás díját és az egyéb költségeket. Fontos tudni, hogy a kereskedőnek az árut vagy szolgáltatást a visszaigazolásban szereplő áron kell biztosítania.
A fizetési feltételek kiválasztása kapcsán az egyesület kiemeli, hogy bankkártyával való fizetés esetén lehetőség van arra, hogy a vásárló bankja visszavonjon egy már korábban jóváhagyott tranzakciót (chargeback). Ezt akkor kérheti a vevő a bankjánál, ha például a vásárolt terméket vagy szolgáltatást mégsem kapja meg, vagy ha időközben fizetésképtelenné vált az eladó.