Ez egy kellemetlen téma

2023.03.01. 10:40

A polgármestert zavarják a luxusautójára tett megjegyzések

Hiába kerül a ciklus végére több mint 20 millióba az amúgy rendkívül vagyonos, aranyrudakkal is rendelkező pécsi városvezető autózása, a főpropaganda-tanácsadója szerint, aki ezzel a kérdéssel foglalkozik, az fölényeskedve bosszantja, bántja azaz froclizza a politikust.

Bóka Máté

Péterffy Attila pécsi polgármester propaganda-tanácsadója hívta fel a figyelmet ismét a városvezető azon közpénzen bérelt luxusautójára, amit privát ügyeihez is használhat. Péterffy fő megmondóembere ugyanis azt közölte a minap, hogy „a pécsi polgármestert a bérelt Skodával illik froclizni. Pedig 2020 tavasza óta ugyanazzal az autóval jár, ami meg sem közelíti Páva Zsolt hathengeres Volvóját”. Ezért közérdekű adatigényléssel fordultunk a jegyzőhöz és kikértük azokat az adatokat, amelyek a Polgármesteri Hivatal birtokában lévő, vagy bérelt autókról szólnak.

A baloldal részéről korábban az volt az érv a Skoda csúcskategóriás modelljének, az egyébként alváskényelmi csomaggal ellátott Superb-nek a bérlésére, mert a korábbi Volvo sokat futott volt, sokba került szervizelése, valamint megbízhatóságát is megkérdőjelezték. Azonban mint kiderült, korábban nagyjából azon az áron, amiért mostanság a luxusautót bérlik Péterffynek ebben a ciklusban, három autót (a Volvón kívül még két Mazdát) vásároltak meg.

Ezek pedig jelenleg is város tulajdonában vannak, a közérdekű adatigénylésből pedig az is kiderül, hogy a Polgármesteri Hivatalnál valakik ezeket a kocsikat is rendszeresen hajtják, tehát egyáltalán nem nyugdíjazták őket. (Az, hogy kik használják az autókat a közérdekű adatigénylésünkből nem derült ki.)

Az előző polgármester által használt Volvo üzemetetési költsége az elmúlt három évben 5 millió forintba került, amiből csak üzemanyagra 3,5 millió forintot költöttek, vagyis ezt is élénken használják. Az egyik Mazda 6-osra nagyjából 5 milliót költöttek benzinnel együtt, míg másikra már 11,5 milliót áldoztak a tankolást is beleszámítva. Ez utóbbival több mint 160 ezer kilométert tettek meg három év alatt úgy, hogy a koronavírus-járvány alatt sem volt komolyabban érzékelhető visszaesés e tekintetben.

A Polgármesteri Hivatalnál még van három tízéves Toyota is, ezekre összesen nagyjából 8 milliót költöttek, de ezeket az autókat kevesebbszer is viszik ki a forgalomba. Ezeken kívül még egy 2006-os Opel Astra, valamint egy 2016-os Dacia Duster is szolgálatban van. Érdekesség, hogy az idős Opel úgy került egymillióba tavaly, hogy mindössze 7400 kilométert tettek meg vele. Az összkerekes Daciát is szinte alig használják, tavaly csak 6500 kilométert tettek meg vele.

Nem adták oda a polgármester kocsiját...

A baloldali önkormányzat a legutóbbi közgyűlésen úgy döntött, hogy egy 12 éves Suzuki Vitarát adnak át a pécsi közterület-felügyelet számára. A döntés előtt azonban Barkóczi Csaba fideszes képviselő azt javasolta, hogy inkább a magáncélra használt polgármesteri autót, a Skoda Superb-t kapja meg inkább a szervezet, ha a polgármesternek is annyira fontos a város közbiztonsága. Erre aztán Ruzsa Csaba, baloldali alpolgármester azzal replikázott, hogy a közteresek mezőőri szolgálatra kérték a Suzukit.

Csakhogy a Superb kisebb terepezésre, mezők járására, esetlegesen a polgármesteri kiskert megközelítésére is alkalmas, hiszen a Skoda összkerék-hajtása erre képessé teszi a járművet. Barkóczi kérése viszont olyan mély nyomott hagyott a baloldaliakan, hogy a városvezetéshez hű, ahhoz szorosan kapcsolódó helyi MSZP-s lap még külön cikket szentelt Barkóczi lejáratásának, sőt még fizetett hirdetéssel is erősített a propagandaírásának olvasottságán.

Barkóczi a közösségi oldalán meg is jegyezte, hogy a polgármesternek már annyira a begyében van, hogy a lejáratására költött összeg az elmúlt éveket összesítve lassan több százezer forintos értéket ölel fel.

Hoppál Péter, fideszes pécsi parlamenti képviselő úgy fogalmazott, hogy azért idegesek, mert Barkóczinak igaza van és „Péterffyék megtévesztették a választóikat, csődbe vitték a várost, ezt már mindenki látja”.

Milliókba kerülhettek remek tanácsai

A közpénzekből milliókból kistafírozott első számú városházi propagandista-tanácsadó, Barabás Béla szerint a pécsiek pénzéből a város első emberének bérelt az autóval foglalkozni nem más, mint a polgármester „fölényeskedő bosszantása, bántása”. Az MSZP-s propagadista szóhasználatából ugyanis ez derül ki, hiszen az általa használt „froclizás” kifejezés ezt jelenti.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában