2021.07.22. 10:21
Még most is sokszor elmarad a jótállási jegy
Fogyasztóbarát újdonság védi a vásárlókat az idei esztendőtől kezdődően. Mint ismeretes, ez év elején átfogóan megújult a legtöbb panaszt kiváltó jótállási ügyek bő másfél évtizede változatlan szabályozása hazánkban.
Az új előírások betartását a fogyasztóvédelmi hatóság január óta ellenőrzi az üzletekben és webáruházakban – a kormányhivatalok 2021 első felében mintegy 600 üzletet vizsgáltak, a tapasztalat szerint ezek 55 százaléka nem a jogszabályoknak megfelelően végezte a szavatossággal, jótállással kapcsolatos tevékenységét.
Az összegzés szerint a legtöbb problémát a jótállási jegyekkel kapcsolatban tárták fel: azokat gyakran át sem adják a fogyasztónak. Ha mégis odaadják, akkor nem tájékoztatnak az új javítási határidőkről, jótállási időtartamról, sok esetben a régi előírások szerinti információkat közölik. – A próbavásárlások során ellenőrzött 350 jótállási jegy 61 százaléka kapcsán merült fel probléma – tette közzé a témában folytatott részletes vizsgálat tapasztalatait a hatóság.
Párbeszéd kezdődött a kereskedőkkel
A kifogásolási arány csökkentése érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fogyasztóvédelmi Péntek párbeszédsorozatában a hagyományos és online kereskedelmet képviselő szövetségekkel egyeztetett a közelmúltban – a szakmai szervezetek továbbítják tagjaiknak a gyakorlati kérdéseikre kapott válaszokat. A minisztérium mindemellett online vállalkozói workshop megtartásával, közérthető infógrafikák összeállításával is megkönnyítette az új szabályok megismerését, alkalmazását.