pécs

2019.03.19. 14:00

Száznyolcvan helyi diáknak tartottak foglalkozást

A Lélekkel az Egészségért Alapítványnak köszönhetően a pécsi gyerekek és pedagógusok számára is elérhető a Sulinyugi elnevezésű iskolai stresszkezelő foglalkozás.

T.V.

Komoly problémát jelent napjainkban a gyerekeket, tanárokat érintő stressz. A Lélekkel az Egészségért Alapítvány ezt felismerte, és az egészségpszichológia legújabb módszereivel nyújt segítséget a stressz kezelésében és a kiégés megelőzésében. Céljuk, hogy közel hozzák az egészségpszichológiát a mindennapokhoz, ezért szórakoztató, gyakorlatorientált nyelvezetet és módszereket használnak foglalkozásaikon.

Programjukkal elérhető, díjmentes megelőző lehetőséget nyújtsanak az iskolák, ezen keresztül a gyerekek, tanárok és persze a szülők számára is. Hatékony megvalósításához a munkahelyi és iskolai egészségfejlesztő tapasztalataikat ötvözik innovatív eszközökkel.

Az alapítvány szakembereinek tervei között szerepel, hogy 2020-ra országos hálózatot építsenek, ennek részeként egy pályázati támogatásnak köszönhetően sikeresen elhozták a pécsi Mezőszél Utcai Általános Iskolába a Sulinyugi elnevezésű programot 2018 őszén. Onnantól 2019-ig tartottak foglalkozásokat, idén februárban volt az utolsó. Gergely-Hevesi Barbara Sulinyugi gyerektrénertől megtudtuk, száznyolcvan diák és negyven pedagógus tudott részt venni a stresszkezeléssel kapcsolatos foglalkozásokon.

– A gyerekeknek 45 perces órát tartunk, ilyenkor először átbeszéljük velük, hogy szerintük milyen tünetei lehetnek a stressznek. Ezt felrajzoljuk egy sziluett ábrára, így láthatják, hogy ha egy ember érezné azt a sok tünetet milyen rossz lenne neki – fogalmazott Barbara. Hozzátette: a foglalkozás fő üzenete, hogy a feszültséget mi tudjuk kezelni, és a megoldás mindenkinél más és más lehet. A Sulinyugi órák után a pécsi gyerekek, tanárok és szülők a foglalkozásokról emlékeztetőt is kaptak, ezen kívül posztert is hagytak ott szakértők a diákok számára, amelyeken szerepelnek a legfontosabb információk.

Nagyobb lesz a nyugalom a tanórán

A programmal kapcsolatos visszajelzések mind a gyerekek, mind a tanárok részéről nagyon pozitívak. A foglalkozások után a gyerekek gyakran odamennek a szakemberekhez és elmondják, hogy mennyire tetszett nekik az óra. Gergely-Hevesi Barbara elmondta, jelenleg is zajlik egy két és fél évet átölelő kutatás, melynek eredményeképpen objektív képet kapnak majd arról, hogy mennyire hasznos a foglalkozás. Általánosságban azonban elmondható, hogy a program hasznaként a tanórák alatt nagyobb lesz a nyugalom, mely visszahat a tanárok hangulatára is és elősegíti a pozitív változásokat. Az érdeklődő iskolák jelentkezését honlapján várja az alapítvány.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában