2023.07.05. 03:15
„Jobb helye is lehetne az apródnak” – karitatív kampányban fog össze a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Posta, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Közös kampányt hirdetett meg a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Posta, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, amellyel az adakozás, és egyben a fenntarthatóság fontosságára kívánják felhívni a figyelmet. A kampány keretein belül a szervezetek év végéig egységes megjelenéssel és üzenettel igyekeznek a lakosság figyelmét a nehéz sorsú gyermekek és családok irányába fordítani, és tudatosítani, hogy az épp nem használt érmék otthoni gyűjtögetésénél „Jobb helye is lehetne az aprónak”.
Stock photo
Fotó: Jozsef Zoltan Varga
„Jobb helye is lehetne az apródnak”, mint otthon a kisasztalon vagy az autóban, esetleg egy befőttesüvegben gyűjtve – hangsúlyozza a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a Magyar Posta (Posta), a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (MÖS) és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (Gyermekmentő) közös arculatú kommunikációs kampányában.
A Magyar Nemzeti Bank számára kiemelt társadalmi felelősségvállalási cél a lakosság pénzügyi ismereteinek, tudatos pénzhasználatának erősítése, és a fenntartható gazdálkodás hangsúlyozása. Az együttműködéssel a pénzügyi edukációs célok teljesülése mellett az időről-időre felhalmozódó, otthon gyűjtögetett vagy kallódó érmék is visszakerülnek a gazdasági körforgásba és karitatív célok is teljesülnek.
A most kezdődő akció lényege, hogy a szervezetek által, többek között a Magyar Posta mintegy 800 fiókjában kihelyezett gyűjtőpontokon perselyekbe dobhatja a lakosság az otthon összegyűlt aprópénzt. Ezeket az MNB visszavezeti a pénzforgalomba, ellenértékét pedig a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat kapja meg, így támogatva azok közhasznú munkáját, amely a rászoruló családok boldogulásának elősegítésére irányul.
A nehéz sorsú gyermekek és családok támogatása mind a négy részt vevő szervezet számára kiemelten fontos, és reményeik szerint az év végéig tartó összehangolt kampány felerősíti Lao-ce minden időben fontos üzenetét: „Aki kapni akar, az tanuljon meg adni.”
Az érdeklődők az mnb.hu/ermegyujtes oldalon tájékozódhatnak a legközelebbi perselyek helyszínéről és a kampány részleteiről.