Ez komoly?!

1 órája

Sokkoló a mobilszolgáltató ügyintézése

Okulásként írom a következő észrevételt. Az internetforgalom akadozott, nem volt megfelelő a minősége. A szolgáltató azt javasolta, hogy kérjek 5G szolgáltatást.

Wald Kata

A kép illusztráció

Forrás: Shutterstock

Fotó: EugeneEdge

Megrendeltem, majd hívott egy ügyintéző. Mindjárt az elején, az ugyanezen a címen lévő mobil előfizetést egy drágábbra akarta cserélni. Közöltem, hogy ennek semmi köze sincs a vezetékes szolgáltatáshoz, határozottan kijelentettem, hogy nem kérem az újat. A hölgy ezt, ha nehezen is, de megértette. Rövid időn belül a hálózat korszerűsítését elvégezték. Tájékoztattak, hogy az új szolgáltatás díja minimális összeggel több lesz. Továbbá arról is, hogy az aktuális díjemelések miatt a mobil is drágul, kb. 15 százalékkal. Ezek után az első számla rendben volt, majd a következő 2, 3, 4 hónapban egyre több lett. Ekkor írtam, chateltem, leveleztem szolgáltatóval, ja és a gépi ügyintézővel is megpróbáltam „beszélni”. Több hónapos levelezés után nagy nehezen kiderült, hogy mégis módosították a mobil előfizetést. Megjegyzem, hogy leveleimre mindig udvariasan, de nem a kérdésekre adtak választ.

A gépi asszisztens alkalmatlan az ügyintézésre, ezt már évekkel ezelőtt is szóvá tettem. A telefonos ügyintézésnél hosszú percekbe telik, mire megfelelő emberhez eljutok, majd kiderül, hogy a számlázáshoz ő sem tud eljutni. 

Közölték, hogy az eredeti állapot visszaállítását, vagy az új előfizetést (mobil) csak személyesen az ügyfélszolgálatnál tudom intézni. A telefon nem az én nevemen van, ezért írtunk egy szabályos meghatalmazást. Ez egy újabb kaland volt az „ügyfélbarát” szolgáltatónál.  Beléptetésnél elküldtek az egyik fiatal hölgyhöz, udvariasan köszöntem, a meghatalmazást elővettem, mondtam volna az okát, hogy miért jöttem és mit szeretnék, mire a hölgy köszönés helyett feltette a kérdést, hogy minek jöttem ide, amikor ő senkit sem hívott. Mondtam, hogy ide küldtek, időpontom van. Végül mégis megpróbáltam az eszmecserét, mutattam volna a meghatalmazást, de rá se nézett, és már látszott a feldúltság az arcán. Azt mondta, nem fogadja el az iratot, csak a közjegyző által hitelesíttet. Ekkor valóban sokkot kaptam. Közöltem, hogy Magyarországon mindenhol el kell fogadni ezt a meghatalmazást. Ekkor bekapcsolódott egy másik hölgy – gondolom valami főnök lehetett –, köszönni és bemutatkozni neki se sikerült. Emelt hangon, arrogánsan közbeszólt, hogy márpedig ez így van. 

Mondta, hogy jöjjön be feleségem személyesen – az ő nevén van ugyanis az előfizetés. Mondtam, hogy erre nincs lehetőség. Hogy miért, ahhoz pont nincs közük. És ha a szolgáltatóhoz nem tud elmenni, akkor a közjegyzőhöz sem. (Utóbbi esetében a költségekről nem is beszélve.)

A következőket nem értem az ügyfélbarát szolgáltatónál: ha a szerződés egyoldalú mosdósításkor nem kellett személyesen befáradni, akkor most miért kell?! Miért írják felül a hatályos rendelkezéseket a meghatalmazásokkal kapcsolatban? Mikor lesz végre olyan ügyfélszolgálat, ahol nem kell 20-25 perceket várni? Ahol nem kell többször, új ügyintéző kapcsolásakor újra és újra előröl elmondani az egész történetet?

Az ügyfélszolgálaton vajon tartanak továbbképzést, hogy az ügyfelekkel hogyan kell viselkedni? Alapvető emberi normák betartása, empátia stb.? 

Név és cím a szerkesztőségben 

Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!