2024.08.18. 19:30
A bank megakadályozta a lopást - hálálkodott olvasónk
Fotó: Cseh Gábor
A múlt pénteken 6 óra 15 perckor kaptam egy sms-t a bankomtól, hogy a bankszámlám védelme érdekében blokkolták a kártyámat. Kérték, hogy ha szeretnék részletesebb tájékoztatást kapni az ügyben, akkor keressem az ügyfélszolgálatot. A bankkártyámat egyébként ettől a perctől kezdve a telefonos mobilapplikációban se láttam.
Nyolc óra után hívtam is az ügyfélszolgálatot, hogy megtudjam, mi történt. Az ügyintéző arról tájékoztatott, hogy két gyanús egyenleglekérdezés történt - mindkét esetben sikertelenül -, amiket Amerikából indítottak. Még azt is megmondta, hogy pontosan honnan indították a tranzakciót.
Megtudtam azt is, hogy ilyenkor automatikusan blokkolják a bankkártyát, az ügyfél érdekében. Azt is mondta az ügyintéző, hogy javasolja a kártya letiltását, és felajánlotta, hogy díjmentesen küld másikat, a digitálisat pedig azonnal használhatom.
Azaz, amíg nem jön meg a plasztik kártya, addig telefonnal tudok fizetni. Mondtam, hogy oké, csináljuk. A kártyámat letiltotta, a telefonommal pedig tudtam fizetni, amíg megjött az új kártya. Két dolog jutott eszembe az eset kapcsán: az egyik, hogy megnyugtató, hogy a bank ennyire résen van, jó, hogy ügyelnek a biztonságra, és az is jó érzés, hogy ilyen esetben a kártyacserét díjmentesen biztosítják.
A másik dolog viszont, ami foglalkoztat, hogy a bankkártyám adatait online vásárláskor soha nem mentem el sehova. Hogyan kerültek mégis illetéktelenek kezébe ezek az információk? Hogyan került ki a kártyaadat, hogyan tudták megkísérelni az egyenleglekérdezést?!
Név és cím a szerkesztőségben
Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között.