2024.08.01. 20:00
Ki és miért támadja a pécsi repülőteret?
A helyi önkormányzati sajtó és a baloldali városvezetés logikája szerint aki a pécsi repülőtérrel kapcsolatos még megoldandó feladatokról számol be, az támadja a repülőteret. Nemrég éppen Dragovácz Márk a repülőtér igazgatója egy önkormányzati vezetőknek írt levélben számolt be arról, hogy meg kellene szüntetni a beázásokat, a klímarendszert és a kerítést megjavítani.
A pécsi repülőtérben meglévő többségi tulajdonától a jelenlegi baloldali önkormányzat 2021 végén szabadult meg. Annak ellenére adta el a baloldal ezt, hogy a kormányt, a jobboldalt helyben és országosan is folyamatosan támadta. Az értékesítést követően aztán évi 150 milliós támogatást nyújtott a kormányzat, miközben nagyjából ennek harmadát nyújtotta a város, amely a vétálár után egymilliárd forintos bevételnek is örülhetett. Ez a stabil, kiszámítható kormányzati háttér teremtette meg azt a lehetőséget, hogy menetrendszerinti járatok induljanak a Pécs melletti légikikötőből.
Jelenleg három desztináció érhető el Pécsről: Korfu, Málta és München. Nem sokkal azután, hogy lapunk foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy az őszi, téli időszakra vonatkozólag nem elérhető a menetrend, a reptérnek szánt újabb több tízmilliós támogatás megadása után a hűvösebb időben induló járatokat is megjelenítette a felületén a máltai légitársaság.
Miért titkos, ha minden rendben?
A pécsi önkormányzat részéről azt még mindig nem árulták el, hogy a pécsieknek mennyibe is kerül a járatindítás, de a reptérnél idén már 410 milliós támogatással számolnak, ami a korábbi években éppen ennek fele volt.
A pécsiek nagy része egyetért abban, hogy a légikikötőn a menetrendszerinti járatok beindítása gazdaságilag kedvező hatással lehet Pécsre és térségre – ennek korábban többször is hangot adtunk –, ugyanakkor nyilvánvalóan az is érthető igény a pécsiek részéről, hogy a járatok kihasználtságáról, a máltai magáncégnek a közpénzből adott esetleges támogatásról beszámoljanak. Ezeket azonban Dragovácz Márk igazgató és a baloldali önkormányzat titkolja.
Az igazgató a közelmúltban megadott 50 milliós támogatás után azonban levélben fordult a pécsi és a pogányi önkormányzathoz, és közölte: nincs elegendő forrása bizonyos beruházásokra.
Ki támadja a repteret?
Miután erről beszámoltunk, a jelenlegi baloldali városvezető csoport, illetve az azzal egyenértékű önkormányzati lap azt állította, hogy a Dragovácz által a levélben jelzett, még megoldandó problémákról, felvetésekről beszámoló cikkünkkel támadtuk a repülőteret, holott ezen logika alapján egészen másokat vádolhatnának meg ezzel. Ugyanis éppen az igazgató számolt be az említett levelében a repülőtérnél tartott hatósági ellenőrzésről, a beázásról, vagy éppen a klímarendszer felújításának szükségességéről. Ahogy fogalmazott a „menetrendszerinti járatok működése érdekében, részben a hatósági ellenőrzés eredményeként eredetileg az üzleti tervben nem szereplő beruházások, karbantartási, javítási feladatok végrehajtása szükséges". Csakhogy erre nincs forrásuk – tette hozzá, ezért kérte, hogy az idei földhasználati díj megfizetésétől tekintsen el a két tulajdonos önkormányzat.
A levélből vett idézetet aztán az önkormányzat is felhasználta, hiszen az egyik bizottsági előterjesztésben ugyanez a mondat szerepel. A dokumentumot ráadásul Ruzsa Csaba – egyelőre még – regnáló alpolgármester jegyezte.
Ami pezseg, az a pezsgőtabletta
A baloldali önkormányzat lapjának közlése szerint "pezseg" a repülőtér, egy létesítmény persze aligha tud pezsegni, arra ott van a pezsgőtabletta, vagy a pezsgőfürdő. Ha ettől az apróságtól eltekintünk, még akkor sem takar a "pezseg" kifejezés semmilyen érdemi, konkrét közlést, tényszerű adatot a légikikötővel kapcsolatban, csupán arra szolgál, hogy a tényeket érzésekkel váltsák fel, majd pedig ebből ellenséget gyártsanak, amivel elterelhetik a lényegről a figyelmet.