2023.09.04. 12:35
Csizmadia: kilátástalanság helyett a pécsi tömegközlekedésben is változás kell! (videó)
Amennyiben 2024-ben a választók a jobboldalnak szavaznak bizalmat, akkor változás lesz a pécsi közlekedésben is – jelentette be hétfőn a Csizmadia Péter, a Fidesz városházi frakcióvezetője, aki hárompontos megoldást is letett az asztalra.
Fotó: Löffler Péter
– Ma Pécsen a tömegközlekedés nem jelent mást, mint járatkimaradásokat, alulfizetett, túlterhelt sofőröket, jegyáremeléseket és csökkenő szolgáltatási színvonalat
– mondta a fideszes városházi frakcióvezető, Csizmadia Péter, ezért álláspontja szerint változásra van szükség, a pécsiek 2024-ben arról is döntenek, hogy ezt a kilátástalanságot szeretnék tovább nézni és tapasztalni a mindennapokban, vagy pedig szeretnének részeseivé válni annak, hogy együtt felszámolják ezeket az anomáliákat.
A fideszes frakcióvezető elmondta, hogy három pontból álló megoldáscsomagot készítettek el, ezt kínálják a pécsieknek.
– Minden szervezetnél a legfontosabb az ember, a pécsi tömegközlekedés esetén a sofőrökről van szó. Színvonalas bérezés nélkül nincsen színvonalas tömegközlekedés sem, sőt egyáltalán nincs, ezért a mi javaslatunk az, hogy haladéktalanul emeljük meg a helyi járatú Tüke Busz sofőrjeinek a bérét, és igazítsuk legalább a helyi konkurens busztársaság, a Volánbusz sofőrjeinek a béréhez
– mondta. Ezzel megállítható lenne a buszvezetők további elvándorlása, ami a járatkimaradások egyik legfőbb oka, sőt, a sofőrök száma is emelkedhet. A nemzeti oldal szerint ezzel nemcsak a járatkimaradását szüntetik meg, hanem az elmúlt években bezárt és felszámolt járatok egy részét is vissza tudják állítani.
Csizmadia kitért arra, hogy a városi buszflotta elöregedőben van, ezért ahhoz, hogy a szolgáltatás színvonala emelkedjen, új, a mai kor kihívásainak megfelelő, fenntartható, kényelmes és környezetbarát elektromos buszflottára van szükség.
– Amennyiben a pécsiek bizalmat szavaznak nekünk, akkor a következő 10 év pécsi beruházásai közül az egyik zászlóshajó-projektünk az lesz, hogy fokozatosan lecseréljük a jelenlegi dízelflottát egy tiszta, elektromos flottára
– emelte ki a második pontot a pécsi politikus.
Miközben a vezetési normát nem tartják be egyesek, a vállalat keresne új dolgozókat
Ez utóbbihoz kapcsolódik a harmadik vállalás is, ami az elektromos járművek működtetését célozza.
– Ez nem megy anélkül, minthogy magunk állítsuk elő az ehhez szükséges energiát, tehát városi napelem parkokat kell létesítenünk, illetve a meglévőket bővíteni szükséges. Ezekkel kívánjuk megoldani a városi tömegközlekedés problémáit, és elérni azt, hogy a pécsiek a megváltott jegyekért, bérletekért valóban jó szolgáltatásokhoz juthassanak. Ehhez kérjük a pécsiek támogatását, és ahhoz, hogy egy tegyük rendbe a városi szolgáltatást – hangsúlyozta.
Csizmadia Péter kérdésre válaszolva kitért arra is, hogy hiába van kész már három éve három pécsi napelempark, a szocialista-DK-s önkormányzat nem indította el azokat, holott évente félmilliárd forint értékben termelhetnének áramot ezek a létesítmények. Ha működnének, akkor például az áramszámlára most fordított 500 milliót a sofőrökre is lehetne költeni. Szintén kitért arra is, hogy a jelenlegi nehéz helyzetben a Tüke Busz vezérigazgatónak adandó prémium helyett ezeket az erőforrásokat a dolgozókra, a sofőrökre kellene fordítani.