Furcsaságokra bukkantunk

2023.05.24. 07:00

Hat különböző autót is bérelt a Tüke Busz volt vezére

Egymás után hat eltérő autót bérelt (négyféle cégtől) alig két év alatt a Tüke Busz Zrt. előző vezére, Bánkuti István. A bérleti díjat pedig ez idő alatt megduplázódtak.

Bóka Máté

Fotó: Löffler Péter

A legutóbbi közgyűlésen jelentették be, hogy a Tüke Busz Zrt. éléről távozott az előző vezérigazgató, Bánkuti István, helyére pedig Péterffy Attila MSZP-DK-s polgármester volt erőműves munkatársa, Skutnik Tibor érkezett a hulladékgazdálkodási cégtől. Az új vezér pedig rögtön meg is kapta azt a jelentős, milliárdos önkormányzati támogatást, amit a korábbi vezérigazgató is nyilvánvalóan kérhetett.

El tudja-e képzelni a polgármester? 

Ugyanakkor egy másik ügy is nyilvánosságra került: a Tiszta Kezek Frakció vezetője, Bognár Szilvia ugyanis arra kérdezett rá Péterffy Attila polgármesternél, hogy az akkor még regnáló előző vezetőnek miért volt szüksége hat különböző járműre az elmúlt két év alatt? Egyben a tisztánlátás érdekében azt is kérte, hogy a gépjárművek tényleges tulajdonosainak nevét küldjék meg részére, különös tekintettel a Nissanokra. Azt is tudakolta, hogy Péterffy el tudja-e képzelni, hogy valamely jármű tényleges tulajdonosa a volt vezér vagy az ő érdekeltségébe tartozó szereplő, és a bérlettel így önmagának szerezhetett bevételt a Tüke Busz Zrt. költségére?  

Néhány nap van még a válaszra!

A közgyűlésen erre azonban Péterffy nem felelt, de még van néhány napja arra, hogy ezt megtegye. Lapunk ugyanakkor megszerezte az említett autók listáját. A hat autóból ötöt (két Nissant, két Volskwagent és egy Toyotát) jellemzően csak néhány hónapig használt egymás után, csak az utolsó kocsi, a Kia volt nála ennél is tovább használatban. A gépjárművek között volt három csereautó is, és az autókat négy különböző cég biztosította. 

A bérbeadó cégekről szóló, nyilvánosan elérhető adatok alapján lapunk nem bukkant olyan közvetlen kapcsolatra, hogy valamelyik autó a volt vezérhez lett volna köthető.

Furcsaságra bukkantunk

Az egyik Nissan kapcsán a Járműszolgáltatási Platformra feltöltött hivatalos fotók között viszont egy furcsaságra bukkantunk, hiszen az egyiknél éppen a bérleti időszakban a rendszámról készült fotón jól látható Bánkuti István magáncégének logója is, bár ez még nem jelenti azt, hogy valóban a saját cégétől bérelt volna autót. (A birtokunkba került, a Tüke-vezér által dokumentumok között szereplő másik Nissan rendszámához azonban a keddi lekérdezésünkkor a járműszolgáltatási platform nem kapcsolt autót, így az arról szóló adatokat nem tudtuk megtekinteni. )

A járműadatok között érdekességként megemlíthető, hogy az alig néhány hónapos Kia károkozóként volt érintett idén januárban – tehát a bérleti időszakban – káreseményben, ami egy koccanás is lehetett, a négy éves Toyotának pedig hat tulajdonosa volt eddig.

Mennyibe került a bérlésük?

Az autók havi bérleti díja egyébként 100 ezer forintról indult 2021 májusában és tavaly szeptemberben már elérte a 200 ezer forintot. Ez utóbbi pedig éves szinten 2,4 milliós kiadást jelent a cégnek. 

Az autók hivatalos és magáncélú használatára egyébként igazgatósági elnökként jogosultsága volt a vezérigazgatónak. A szabályok szerint a gépjárművek külföldi magáncélú használatánál felmerülő költségeket, például az autópályadíjat, vagy a tankolást neki kellett állnia. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában