2023.01.04. 15:48
Újabb két baranyai vonalszakaszt érint a feltételes felszállási és leszállási rendszer
„Ezen a megállóhelyen a vonatok csak akkor állnak meg, ha van fel- vagy leszálló utas. Kérjük felszállás előtt úgy helyezkedjen el a peronon, hogy az érkező vonat mozdonyvezetője időben láthassa az utazási szándékukat”, ilyen felirat várja az utasokat azon megállóhelyeken, ahol már nem áll meg automatikusan a vonat.
Fotó: Huszár Márk
– A tavaly decemberi menetrendváltáskor hat vasútvonalon tizennéggyel bővült azon, jellemzően alacsony utasforgalmú megállóhelyek köre, ahol a vonatok csak abban az esetben állnak meg, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy várakoznak a peronon – írta a Magyar Államvasutak Zrt. közleményében.
Ezt a feltételes felszállási és leszállási rendszert a Magyar Államvasutak Zrt. 2013-ban vezette be a Zalaegerszeg–Rédics vonalon közlekedő Bz motorvonatok esetében, majd nyolc évre rá a Pécs-Gyékényes és a Nagykanizsa–Zalaszentiván szakaszokon is e rendszer szerint közlekednek a Pannónia InterRégió vonatok.
A cél az volt, hogy pontosabb legyen a közlekedés, hisz például a Pécs és Szombathely között közlekedő vonatok esetében gyakoriak voltak a késések. A feltételes leszállási és felszállási rendszer 2021 szeptemberétől Baranyában a Szentlőrinc–Sellye, a Pécs–Villány–Magyarbóly és a Villány–Mohács vonal egyes megállóhelyeivel bővült, majd 2022 év végétől újabb két baranyai vonalszakaszt (Pusztaszabolcs—Pécs vonalszakaszon Sáregres, Belecska, Szárazd, Regöly, Dúzs és Csibrák megállóhelyek; a Nagykanizsa―Pécs vonalon egyes személyvonatok esetén Zákány megállóhely) érintett a változás.