2021.05.20. 17:30
Kinyitottak az éttermek, de sokan inkább rendelnek
A pécsi Széchenyi tértől sétáltunk le tegnap dél körül a buszpályaudvarig, ez alatt az alig 10 perces út alatt legalább 5 kerékpáros futárral találkoztunk.
Fotó: Laufer László
A járványhelyzet miatt jó pár hónapig zárva tartottak a vendéglátóhelyek, éttermek. Aztán javult a helyzet, s miután a beoltottak száma elérte a 3,5 milliót, április 24-től életbe lépett az újraindítás második fokozata: kinyithattak a vendéglátóegységek teraszai, kerthelyiségei. Majd 4 millió beoltott után, május 1-től az éttermek belső helyiségei is kinyitottak a védettségi igazolvánnyal rendelkező vendégek számára.
Így tehát már lehetőség van igénybe venni a vendéglátóhelyek nyújtotta szolgáltatásokat, ám ennek ellenére még mindig nagyon sokan rendelnek ételt. S hogy ennek mi lehet az oka? Mint azt egy baranyai ételfutár elmondta, az elmúlt hónapokban az emberek hozzászoktak egyfajta kényelemhez és gyorsasághoz.
– Ahhoz, hogy akár melegítőnadrágban, a kanepén ülve átnézhetik a kínálatot, pár másodperc alatt rendelnek és fizetnek, majd ha megérkezett a futár, csak az ajtóig kell elmenniük, majd máris elfogyaszthatják a választott menüt – fogalmazott.
Kínálat pedig van bőven, tavaly tavasszal – amikor először kellett bezárniuk a vendéglátóhelyeknek – a kis és nagy éttermek is egyaránt napok, hetek alatt csatlakoztak valamely ételrendelési platformhoz. Ez abból is jól látszik, hogy szerkesztőségünk címére (Pécs belvárosába) cikkünk megjelenésekor az egyik legnépszerűbb cég platformját használva mintegy 100 helyről, a másik alkalmazást használva közel 60 vendéglátóhelyről lehetett volna rendelni ebédet.
A házhoz szállításnak nem csak az az előnye, hogy gyors és kényelmes. A vírushelyzetben ugyanis felértékelődött a higiénia és a „Maradj otthon!” szemlélet jelentősége. Jól tudják ezt az éttermek tulajdonosai és a platformok üzemeltetői is. Az biztos, hogy az online ételrendelés a jelenlegi helyzetben is az egyik legbiztonságosabb, hiszen az ételt akár anélkül megkaphatjuk, hogy személyesen találkoznánk a futárral. Az érintkezésmentes kiszállítási módnál a futár az ajtó előtt hagyja a rendelést, amit mi a csöngetését követően néhány percen belül átvehetünk.
Az üzletek többsége rendelkezik online elérhetőséggel
Lassan másfél évvel a járványhelyzet kitörése után már jól láthatjuk, hogy valóban felértékelődött az évek óta ütemesen növekedő internetes kereskedelem szerepe. Nem csak ételt rendelhetünk az interneten, különböző applikációkon keresztül, hanem egy kis túlzással bármit. Az üzletek nagy többsége ugyanis rendelkezik online elérhetőséggel, webáruházzal, ahol esetenként kedvezményekkel is várják a vásárlókat. S a szakértők szerint a lakosság várhatóan a járványhelyzet után is élni fog az internetes rendelés nyújtotta lehetőségekkel, mert az online üzletek az elmúlt időszakban bebizonyították, hogy a váratlan helyzetekben is folyamatos beszerzési forrást jelentenek.