2022.01.03. 08:02
Megnyitották az idei strandszezont Orfűn
Míg Berlinben a Oranke-tóban, Rómában a Tiberisben, Hollandiában a tengerben csobbannak újévkor a vállalkozó kedvű emberek, addig Magyarországon Orfűn, a Pécsi-tónál jönnek össze a jeges csobbanás imádói.
Kilenc évvel ezelőtt, az első alkalommal még csak egy szűk baráti kör mártózott meg január 1-jén az orfűi tóban, mára már országos hírűvé nőtte ki magát ez az esemény.
– Ötödször csobbanok, az idei zsinórban már negyedik, igaz tavaly a járvány miatt elmaradt a fürdés – mondta szombaton a Pécsi-tónál Magdó Zoltán pécsi sportember, akinél, mint lapunkkal közölte, már hagyomány lett, hogy az óévtől futással búcsúzik és az új évet is sporttal kezdi. Magdó Zoltán, amint megmártózott a háromfokos vízben, egy kört futott a Pécsi-tó körül.
Az idei jeges csobbanáson csaknem 300-an vettek részt, a pontos számot amiatt nem lehetett megszerezni, mivel nevezés nem volt. A szervezők arra törekedtek, hogy a vírushelyzet miatt az emberek ne tömörüljenek össze túl sokan egy helyen.
Híre ment az orfűi csobbanásnak
A csobbanásra nemcsak Baranyából és a környező megyékből érkeztek, hanem az ország távolabbi pontjairól is. Sokan csak megmártóztak a vízben, de láttunk olyan rozmárt, aki több métert úszott. A korosztály változó volt, huszonéves fiataloktól kezdve a 40-es, 50-es korosztályon át nyugdíjasok, sőt kicsi gyermekek is belemerültek a vízbe. És hogy mennyire népszerű a téli fürdés, az abból látszott, hogy sokan csak azért érkeztek Orfűre, hogy a domboldalról nézzék végig a mártózókat.
Egy nézelődő megemlítette: – Orfű megnyitotta az idei strandszezont. Kijelentését hangos nevetés fogadta.
Híre ment
A csobbanók az időjárásra nem panaszkodhattak, a levegő 15, a víz 3 fokos volt. Akadt olyan év, mikor télies idő fogadta a rozmárokat, a tó vize befagyott, léket kellet vágni, hogy csobbanhassanak. Az első évben pár ember gondolta úgy, hogy az év első napján belemerül az orfűi vízbe, mára a résztvevők száma a százat is meghaladja. Arra a kérdésünkre, hogy kell-e reklámozni a fürdést, ezt kaptuk válaszul: a jó dolgoknak nincs szüksége reklámra, spontán lett népszerű.