Postabontás

2024.08.28. 19:30

Egyezteti vagy halássza az adatokat a szolgáltató? – teszi fel a kérdést olvasónk

Wald Kata

A kép illusztráció

Forrás: GettyImages

Fotó: d3sign

Telefonon keresett meg az új áramszolgáltató kedden - a cég munkatársaként bemutatkozó férfi azt mondta, adategyeztetés miatt hív. Rákérdezett a személyes adataimra, a számláról kérdezett információkat, és azt is tudakolta, hogy hány ingatlanban veszem igénybe a szolgáltatást. Én készségesen válaszoltam, miután azonban a telefont letettem, elgondolkodtam: mi van, ha nem is a szolgáltató munkatársával, hanem egy csaló adathalásszal beszélgettem?! Sajnos olyan világot élünk, hogy ha ismeretlen a telefonáló, nem tudhatjuk, nem átverés -e. A bizalmatlanságomnak van előzménye - korábban próbáltak már tőlem telefonon banki adatokat is megtudni, de időben kapcsoltam, ezért nem jártak nálam sikerrel a csalók. 

 

Felvetődik a kérdés: ha egy szolgáltató, vagy pénzintézet nevében telefonál valaki,  honnan tudható, hogy nem csalóval van dolgunk? 

Az áramszolgáltató munkatársaként bemutatkozó férfitől egyébként szerettem volna megtudni, hogy a számlázás a korábbiak szerint történik -e, azaz a jövőben is kapok -e online értesítést a befizetéseimről akkor is, ha csekken rendezem a számlát, vagy sem. Erre az illető nem tudott válaszolni, azt mondta, keressem az ügyfélszolgálatot. Amit viszont telefonon szinte lehetetlen elérni, mert állandóan foglalt. 

Név és cím a szerkesztőségben

Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!