2024.08.28. 19:30
Egyezteti vagy halássza az adatokat a szolgáltató? – teszi fel a kérdést olvasónk
A kép illusztráció
Forrás: GettyImages
Fotó: d3sign
Telefonon keresett meg az új áramszolgáltató kedden - a cég munkatársaként bemutatkozó férfi azt mondta, adategyeztetés miatt hív. Rákérdezett a személyes adataimra, a számláról kérdezett információkat, és azt is tudakolta, hogy hány ingatlanban veszem igénybe a szolgáltatást. Én készségesen válaszoltam, miután azonban a telefont letettem, elgondolkodtam: mi van, ha nem is a szolgáltató munkatársával, hanem egy csaló adathalásszal beszélgettem?! Sajnos olyan világot élünk, hogy ha ismeretlen a telefonáló, nem tudhatjuk, nem átverés -e. A bizalmatlanságomnak van előzménye - korábban próbáltak már tőlem telefonon banki adatokat is megtudni, de időben kapcsoltam, ezért nem jártak nálam sikerrel a csalók.
Felvetődik a kérdés: ha egy szolgáltató, vagy pénzintézet nevében telefonál valaki, honnan tudható, hogy nem csalóval van dolgunk?
Az áramszolgáltató munkatársaként bemutatkozó férfitől egyébként szerettem volna megtudni, hogy a számlázás a korábbiak szerint történik -e, azaz a jövőben is kapok -e online értesítést a befizetéseimről akkor is, ha csekken rendezem a számlát, vagy sem. Erre az illető nem tudott válaszolni, azt mondta, keressem az ügyfélszolgálatot. Amit viszont telefonon szinte lehetetlen elérni, mert állandóan foglalt.
Név és cím a szerkesztőségben
Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között