Postabontás

2023.05.09. 07:47

A vevő is lehetne kedvesebb - húzza alá olvasónk

Dunántúli Napló

Fotó: Emilija Miljkovic

A vevő ellenség, nyűg, teher. Ilyen jelzőket olvashattunk az utóbbi napokban a Postabontásban. Nem szabad elfelejteni, hogy minden éremnek két oldala van. A közelmúltban egy önkiszolgáló kasszánál a következő jelenetnek voltam szemtanúja: egy fiatalasszony az óvodáskorú gyermekével vásárolt néhány dolgot. Hogy pontosan mit, azt nem láttam, de azt egyértelműen hallani lehetett, hogy nem boldogul a vonalkódok lehúzásával. Viszonylag hangosan, cifra káromkodások közepette kezdte el ócsárolni a masinát. Az éppen ott szolgálatot teljesítő bolti alkalmazott odalépett hozzá, kedvesen, udvariasan felajánlotta a segítségét. Ami olaj volt a tűzre. 

Hiába mondta az eladó, hogy elvégzi a vevő helyett a kasszázást, a szidalmakban, amit kapott, nem volt köszönet. Dermedten követtem az eseményeket, majd a fiatalasszony a gyermekével az árukat hátrahagyva elviharzott. Nem gondolom, hogy minden nap hasonló atrocitások érik a bolti eladókat, de azt mindenki tapasztalhatja, aki bevásárolni megy, hogy vannak rendkívül türelmetlen vevők. Ami természetesen nem jogosítja fel az eladókat a szemtelenségre, az udvariatlanságra, de az biztos, hogy sokszor ők sincsenek könnyű helyzetben. 

A mai üzleteket nem lehet összehasonlítani a pár évtizedekkel ezelőtti boltokkal. Ma már a tömeg, a rohanás, a hatalmas árukészlet a jellemző – a bevásárlás feszültség forrása lett, szerintem sokunk számára. 

T. P. 
 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!