2018.10.19. 19:50
Visszahívnak 96 ezer Opelt károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt
Tovább gyűrűzik a Volkswagennel kezdődő dízelbotrány.
Michael Lohscheller, CEO of Opel, stands in front of his company's logo during the official opening of the Internationale Automobil Ausstellung (IAA) auto show on September 14, 2017 in Frankfurt am Main, western Germany. - According to organisers, around 1,000 exhibitors from 39 countries will showcase their products and services. This year's fair running from September 14 to 24, 2017 will focus on digitization, urban mobility and electric mobility. (Photo by Tobias SCHWARZ / AFP)
Elrendelte 96 ezer Opel autó visszahívását pénteken a német közúti közlekedési hatóság (KBA) a versenytárs Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányában leleplezett visszaéléshez hasonló károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt.
A KBA a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében kimutatott szabálytalan szoftveres megoldást talált 2013 és 2016 között gyártott, Euro 6 környezetvédelmi besorolású motorral szerelt Insignia, Cascada és Zafira modellekben.
A kocsikat vissza kell rendelni szervizre, hogy a KBA által jóváhagyott eljárással eltávolítsák a szabálytalan szoftvert, amely fokozott nitrogén-oxid-kibocsátást okozhat.
A gyártó 23 ezer autónál önkéntes alapon már elvégezte a műveletet, most pedig az összes többinél is el kell végeznie – áll a KBA közleményében, amely szerint
a szabálytalan motorvezérlő rendszerrel szerelt autók közül 64 ezret Németországon kívül helyeztek forgalomba.
Az Opelnél közölték, hogy megkapták a KBA határozatát. Kiemelték, hogy a 2017 elején indított önkéntes akció keretében a Németországban üzemben tartott autók legnagyobb részénél már elvégezték a szoftverfrissítést, és csak azért nem tudták korábban befejezni a munkát, mert várni kellett a gond megszüntetésére kidolgozott eljárás hatósági jóváhagyására.
A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit.
Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást.
Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
A botrány miatt indított vizsgálatokon az Opel mellett a Daimler és a BMW egyes modelljeinél is kimutattak hasonló szabálytalanságot.
Borítókép: Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója 2017. szeptember 14-én.
Forrás: AFP / Tobias SCHWARZ