2022.10.16. 20:48
Boldogságra is tanítják a gyerekeket az iskolában
Boldog iskola címmel büszkélkedhet a szászvári Kiss György Általános Iskola - a Jobb Veled a Világ Alapítvány pályázatán szerepelt sikeresen az intézmény, és vált a cím használatára jogosulttá az idei tanévben, a közelmúltban született döntés szerint.
Az alapítvány által indított Boldog Iskola program célja, hogy pozitív érzelmek megalapozásával boldogságra tanítsák a diákokat, a gyermeki kíváncsiság, motiváció, figyelemkoncentráció erősítésével. Fókuszában az áll, hogy a negatív gondolkodásmódon változtatva a tanulásban egy optimista hozzáállást sikerüljön kialakítani a gyerekek körében.
- A Boldogságórák segítenek megőrizni a lelki és testi egészséget az önbizalomerősítő és kreativitást fejlesztő feladatok által - áll az alapítvány programot bemutató tájékoztatójában. A tanév minden hónapjában olyan témát járnak körül a gyerekek, amely támogatja őket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben, és a folyamatos önismereti fejlesztéssel, illetve boldogságérzetet fokozó technikák bemutatásával személyes, lelki egészségüket is tápláló kompetenciáikat fejleszti.
A Boldog iskola programban mintegy 1500 intézmény vesz részt, ezek tanulói - így a szászváriak is - olyan optimista, magabiztos és kitartó diákokká válnak, akik megoldandó feladatként kezelik a mindennapi kihívásokat, észreveszik az élet szépségeit, az örömteli pillanatokat, és boldog, határozott, pozitív énképpel rendelkező fiatalokká, felnőttekké válnak.
Önbizalmat ad
Egyre több országban sikerrel alkalmazzák a Boldogságórákat, amelyek során a gyerekek csoportosan és egyénileg ismerik meg a boldogság fő összetevőit, miközben olyan gyakorlatok elvégzésére inspirálják őket, amelyek – a kutatók tapasztalatai alapján – hozzájárulnak boldogságszintjük növekedéséhez. Számos vizsgálat bizonyítja, hogy a Boldogságórák csökkentik a tanulók szorongását, miközben erősíti önbizalmukat. Így nemcsak kiegyensúlyozottabbá válnak a gyerekek, de az iskolában is jobban teljesítenek.