2009.04.10. 21:35
Ki tudja most megfizetni a luxus termékeket?
Az idei első félévben 15-20 százalékkal csökken a luxustermékek eladása globálisan a legfrissebb becslések szerint.
A témában elismert szakértőnek számító Bain & Co. tanácsadó cég szerint a luxustermékek eladása stabilizálódik a második félévben. A Bain összességében azzal számol, hogy idén 10 százalékkal 153 milliárd euróra mérséklődik a luxustermékek eladása világszerte.
A cég egyik elemzője szerint kimutatható az a trend, hogy azok a vásárlók, akik korábban ragaszkodtak a luxusmárkákhoz, most az olcsóbb termékek felé fordultak.
A luxustermékek eladásában a legnagyobb visszaesés, mintegy 15 százalékos, az Egyesült Államokban következhet be az idén. Európában és Japánban 10-10 százalékos lehet a hanyatlás. Japánra, Európára és az Egyesült Államokra esik a luxustermékek eladásának a 80 százaléka. A Bain ugyanakkor azzal számol, hogy Kínában 7 százalékkal, a Közel-Keleten 2 százalékkal nő a luxustermékek értékesítése.