2023.09.25. 10:00
Több ez, mint egy másfél órás reklámfilm
A pécsi Uránia moziban egy olyan filmet nézhetünk meg, amely simán visszahozza a nyarat a szívünkbe – és gyökeret is ver oda jó időre.
A Bazi nagy görög lagzi 2002-es bemutatójakor gyaníthatóan senki nem gondolta, hogy ekkora siker lesz – készült ötmillió dollárból, és hozott világszerte 368-at. Ez a tény már önmagában sikoltott a folytatásért, ami el is készült, csak hát elég későn, 2016-ban – akkor már nem volt annyira fogékony a világ a vidám bolondozásra, a bevétel csak 90 millióig szaladt. Most pedig itt a harmadik rész, amely nem árul zsákbamacskát: hőseink nagyjából ugyanazok, csak most nem egy esküvő áll a középpontban, hanem a visszatérés Görögországba.
A film a gonoszkodók szerint valójában csak egy, Hellászt ezerrel reklámozó munka, semmi több, de ne legyünk igazságtalanok: a Bazi nagy görög lagzi harmadik része valójában egy könnyen vígjáték, amely nem akar sokat mondani, nem akar tanulságokat levonni, csupán szórakoztatni szeretne. Az pedig kifejezetten jól megy neki.