2024.07.05. 20:00
Kvíz: sokkal többe kerül, de alig kíváncsiak rá, mi az?
A címben feltett kérdésre azért nehéz válaszolni, mert szinte alig ismerik a pécsiek, mégis eddig 50 millióba került évente, ami most még több lehet. A Pécs TV adásait alighanem nagyon kevesen nézik.
Szinte teljesen eldugva, egy céges felügyelőbizottsági ülés jegyzőkönyvében található meg az aprócska részlet, ahol arra panaszkodik a pécsi kommunikációs cégvezető, hogy többe fog kerülni nekik a televízió. A Pécs TV-vel kapcsolatos kijelentés abban a még áprilisban tartott ülésről készült jegyzőkönyvben szerepel, ami a minap került fel az önkormányzat honlapjára egy olyan csomag részeként, amely az önkormányzati cégvezetők munkájának alátámasztásáról szólt.
Lejáratásra alkalmasak voltak
A szóban forgó bizottsági ülést a Pécsi Kommunikációs Központ Kft. elmúlt évi tevékenysége kapcsán tartották meg. Ezen megjelent a cég igazgatója, Póré László is, aki az ülésen maga javasolta, hogy tárgyaljanak a saját prémiumáról. A felügyelőbizottság elnöke, a jutalombotrányban érintett Meixner András, volt MSZP-s alpolgármester támogatta is ezt az indítványt. Ekkor még nyilvánvalóan teljesen megvoltak arról győződve, hogy októbertől ugyanaz a baloldali városirányítás kényelmében tudnak dolgozni és működtetni a lejárató, városházi propagandatermékeiket.
Az ülésen Poré arról beszélt, hogy a tavalyi évet nyereséggel tudták zárni, csakhogy ehhez rengeteg közpénzre volt szükségük. Csak tavaly 207 millió forint önkormányzati finanszírozás jutott el hozzájuk, ebből sikerült egy vékonyka nyereséget összehozni.
Ha ezt az adatot vesszük alapul, akkor az DK-s és MSZP-s érdekeket végletekig kiszolgáló propagandalapra az elmúlt években legalább félmilliárdot – ha nem többet – elfüstölhettek.
Pécs TV: nem tudni, hányan nézik, de legalább drágább lett
Mindenesetre Poré azt is elárulta, hogy a Pécs TV
a korábbi 3,9 millió forint helyett idéntől havi 6 millió forint költséget jelent. Az önkormányzati finanszírozást illetően bizakodók vagyunk.
A televízió tehát az eddigi 46,8 millió helyett már 72 milliót emészt fel. Nézettsége egyébként aligha lehet magas, hiszen még a kommunikációs cég sem tesz említést arról, hogy hányan nézik az adásait, holott rajtuk keresztül kötöttek szerződést a műsorok gyártására.
Lehet, ez lesz az utolsó prémiuma...
Az igazgató személyével kapcsolatban egyébként is komoly fenntartások vannak, hiszen Pórét Péterffy a koronavírus járvány idején, a veszélyhelyzetben csak fű alatt tudta kinevezni, mert még a saját belsős, tehát baloldali csapata sem volt meggyőződve az illető alkalmasságáról.
Szakmai munkát inkább másnak adták
Sokba kerülnek, de úgy tűnik, még rövid videókra sem jók – írtuk meg akkor, amikor kiderült, hogy a pécsi önkormányzat nem a saját kommunikációs cégét bízta meg rövid videós tartalmak gyártásával, hanem egy külsős vállalkozást. Tavaly az általános iskolások által is könnyedén és egyszerűen kezelhető tiktokos videók gyártására ugyanis egy baloldali beállítottságú személyt kért fel Péterffy, amire akkor kétmilliót fizettek ki. Ez a trend idén is folytatódott, már nagyobb téttel, hiszen újabb, több mint tízmillióba került már az ilyen jellegű propagandakiadás.
A halandzsázás nagyon ment
A baloldali kommunikáció zászlóshajójával kapcsolatban megírtuk, hogy a „lorem ipsum dorem” értelmetlen szöveg szerepelt a korábban a városházára leadott beszámolójukban két olyan bekezdésnél is, ahol a városi cégekkel való kapcsolatukról, munkájukról kellett volna számot adniuk.