2024.05.25. 14:09
Titkos adatok és tiltás a pécsi reptérnél
A közpénzekből fenntartott Pécs-Pogányi Repülőtér vezetése nem árulja el, hányan használják és mennyibe kerül a járatindítás a pécsieknek. A cég vezetője szerint ezek titkos adatok, miközben a nekik nem tetsző kérdezőket lekezelően egyszerűen letiltják a közösségi oldalukról.
Rendszeresek a nemzetközi járatok a pécs-pogányi repülőtéren
Fotó: Löffler Péter
A baloldali városvezetés annak ellenére fényezi magát a pécsi reptérrel, hogy közben a kormányzat háromszor annyi támogatást, 154 millió forintot biztosít a Pécs-Pogányi Repülőtér működtetésére, mint az önkormányzat, ami mindössze 65 milliót adott, ami a tervezettnél kevesebb is volt. Mindez a repülőtér 2023-ról szóló beszámolójából derült ki, ami egyelőre még nem titkos, az önkormányzat oldalán elérhető.
Mint ismert, hogy jelenlegi balos polgármester, Péterffy Attila nem csupán arról hallgatott az országos tévében, hogy két éve már rég eladta a repülőteret, hanem arról is, hogy minden pécsi városlakónak akkor is kell fizetnie az új repülésért, ha egyetlen egyszer sem ül fel majd a gépre. A közelmúltban elindított járatok beindítására ugyanis tavasszal már több tízmilliót kifizettek a DK-MSZP városvezetők a pécsiek pénzéből az önkormányzati kasszából.
Miközben az amúgy 16 milliárdos adósságállományt felhalmozó önkormányzat propagandája csak a járatindításról beszél, arról már nem nagyon ejtenek szót, hogy az állam egymilliárdot fizetett a kormányt ekéző baloldaliaknak a reptér többségi tulajdonáért. Valamiért a helyi baloldal egyik fontos intézkedése volt az, hogy az ügyvezető, Dragovácz Márk fizetését megemelje, holott már tavaly is a teljes önkormányzati és állami támogatás közel fele, 96 millió forint a bérköltségre ment el cégnél, miközben a vállalatnál 13 főt foglalkoztattak.
A közpénzből működő cég szerint ezek titkos adatok
A pécsiek többsége számára ugyanakkor nem mindegy, hogy a pécsi repülőtérről elindított járatok milyen kihasználtsággal működnek és az sem, hogy a járatok finanszírozásához mennyivel kell azoknak is hozzájárulniuk az adójukkal, akik nem tudják vagy nem akarják igénybe venni a szolgáltatást. Miután voltak olyan beszámolók a járatokat igénybe vevő utasok részéről, hogy a gépeken kevesen vannak, ezért a kihasználtságra és a veszteségek finanszírozására kérdeztünk rá Dragovácz Márk ügyvezető igazgatónál, aki a közérdekű adatokat azonban egyszerűen üzleti titokra hivatkozva nem árulta el. Közölte, hogy
- a Pécs-Pogányi Repülőtérről üzemelő menetrendszerinti repülőjáratok töltöttségével kapcsolatban - a légitársaság és saját üzleti érdekeinkre hivatkozva – nem áll módunkban információkat szolgáltatni.
- A járatokhoz kapcsolódó gazdálkodási eredménnyel kapcsolatos információkat fenti okokból szintén nem kívánjuk megosztani.
Miért idegesek, ha kérdezünk?
Lapunk munkatársa előbb a közösségi oldal érdeklődött arról, hogy vajon Péterffy Attila utasítására tiltották-e meg azt, hogy a repülőtér hivatalos oldalán kifejtsék az emberek a véleményüket? Erre az egyik "igazgató" – akikből több is van a cégnél – kijelentette, hogy "a repülőtér Facebook-oldala a fontos tájékoztatásra és nem pedig a vélemény nyilvánításra szolgál", majd Szijjártó Péter külügyminiszter nevét kezdte felemlegetni és balos berkekben használatos politikai célzatú válasszal igyekezett visszavágni. Rövid reagálusunk után kioktató hangnemben reagált, végül sértődötten egyszerűen letiltotta kollégánkat az oldalról. Ezzel gátolva meg az általa hangsúlyozott "tájékoztatást" a közpénzekből fenntartott létesítmény kapcsán.
Szerintük véleményt letiltani a helyes
Dragovácz Márkot az eset kapcsán megkérdeztük, hogy milyen üzletpolitikát folytatnak, de nem reagált erre a kérdésünkre. Csak azt közölte, hogy "a repülőtér és a járatok üzemelését a korábbiakban sem és a jövőben sem kívánjuk semmilyen politikai kérdéssel kapcsolatba hozni, számunkra egyértelmű, hogy mindkettő a régióban élők érdekeit szolgálja, politikai hovatartozástól függetlenül". Ennek ellenére a tiltásunkat fenntartják, pedig azt is megkérdeztük, hogy ezt a lenini módszert a fentiek tükrében miért alkalmazzák a továbbiakban is?