2024.05.03. 14:00
Káosz: utolsó pillanatban döntöttek a milliárdos pályázatról
Egy milliárdos buszos pályázatról a beadási határidő előtt pár nappal tudtak csak közgyűlést összehívni Pécsen a baloldali városvezetők. A nemzeti oldal polgármesterjelöltje, Csizmadia Péter már korábban leszögezte: rendet kell tenni Pécsen és a tömegközlekedésben is.
Fotó: Löffler Péter
Péterffy Attila pécsi polgármester és a baloldali társaságának egy milliárdos pályázat beadásának határideje előtt pár nappal sikerült közgyűlést összehívnia Pécsen. A hat különböző nyomozással terhelt önkormányzati szférában úgy tűnik, hogy csak az utolsó pillanatban kaphattak észbe, hogy lemaradhatnak a pályázatról, ezért sebtiben péntekre összehívtak egy közgyűlést, amelyen kettő napirendet tárgyaltak mindössze.
A rendkívüli ülésen az első napirend három (azaz 3!) elektromos csuklósbusz, valamint a hozzá kapcsolódó töltőberendezések beszerzéséről és telepítéséről szóló pályázat benyújtásáról szólt. Ennek kapcsán mintegy 1,3 milliárd forintért vásárolhatna három (3) buszt Pécs, ha nyer a pályázaton, amihez 260 milliós önerőt is kell biztosítani.
Péterffy Attila pécsi polgármester a kapkodást megpróbálta megmagyarázni, mondván "sürgősséggel tárgyalandó előterjesztésről van szó". Ruzsa Csaba alpolgármester pedig állította, hogy korábban úgy tudták hitték, hogy május végi lesz a beadási határidő, de nem így lett, mert a kiírásban május 6. szerepelt.
Egyébiránt a másik napirend arról szólt, hogy a Tettye Forrásház szennyvíztelepén 300 négyzetméteren hozna létre Pécsi Tudományegyetem hidrogénes energiatárolót a mostani két gázmotor és a tervezett naperőmű üzemeltetésének optimalizálása és a hálózatról vásárolt villamosenergia költségének csökkentése érdekében. Ehhez kapcsolódóan kérte az egyetem az önkormányzat hozzájárulását azért, hogy egy pályázatot be tudjanak határidőre nyújtani.
Csizmadia: rendet kell tenni a pécsi tömegközlekedésben is
A pécsiek az elmúlt években rengetegszer tapasztalhatták meg azt, hogy a Tüke Busz Zrt. képtelen tartani a menetrendet, a járatkimaradások miatt kaotikussá vált a városi tömegközlekedés. A fenti 3 (azaz három!) busz aligha fog ezen változtatni, hiszen egyelőre sofőrök létszámával is komoly probléma van.
A problémát Péterffyék eddig azzal igyekeztek orvosolni, hogy csökkentették a járatok számát, de a bérletek árát ehhez nem igazították, azaz a csökkenő szolgáltatási színvonalhoz képest drágább lett a buszozás, sőt a jegyárakat még emelték is, holott Péterffy, Gyurcsány Ferenc pécsi jelöltje ennek az ellenkezőjével nyert választást 2019-ben.
A nemzeti oldal célja az, hogy a sofőrök elvándorlását megállítsa egy olyan béremeléssel, amely a konkurens Volánbuszhoz igazodik. A Fidesz-KDNP-ÖPE jelöltje, Csizmadia Péter februárban azt is bejelentette, hogy megválasztása esetén pécsi jobboldal egyik első intézkedéseként ingyenessé tenné a városi közösségi közlekedés használatát a 14 év alatti pécsieknek, ezentúl pedig fontos cél, hogy a 14 és 18 év közötti pécsi iskolások egy buszjegy áráért válthassák meg a havi bérletüket.