2024.04.09. 07:00
Erre bezzeg van pénz: sztrájk miatt perelgetnek Péterffyék, de bukták
A magát baloldalinak nevező, ám elsősorban barátokat kiszolgáló, luxusvillákban élő, milliárdos magánvagyont összetalicskázó MSZP-DK-s városvezetés cége még bírósági, jogi is eszközt bevet azért, hogy meggátolja a sofőrök béremelését célzó munkabeszüntetést. A Péterffyék kézi irányítása alá került Tüke Busz Zrt.-vel szemben másodfokon pert nyert a szakszervezet.
A Gyurcsány Ferenccel szövetkező Péterffy Attila pécsi polgármesternek – csak a nyilvánosságra hozott – magánvagyona félmilliárd forint körül lehet, csupán aranyrudakból több mint három kilóval rendelkezik, de a városházi fizetése is millión felül van, amit a több száz négyzetméteres luxusvillájába vihet haza. Péterffyék MSZP-DK-s körökből érkező alpolgármesterei között van olyan, aki ugyan már a második új autóval cirkál a városban, de vagyonnyilatkozatában ennek nincs nyoma, van akinek pedig családi vonalon hotelezhet, miközben horvátországi apartmanjai és mecsekoldali luxusvillája is van.
Ilyen előzmények láttán a baloldaliak a barátot, kedves ismerőst, Skutnik Tibort, a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatóját sem hagyták cserben, és már akkor megduplázták a fizetését, amikor még egy percet sem dolgozott a cégnél, sőt a tömegközlekedésben sem. A vezérigazgató így jelenleg prémiummal együtt havi bruttó 2,1 milliós fizetésnek örülhet, de a cégnél "dolgozó" ügyvédek órabére is 35 ezer forint körül mozog, miközben a város adósságállományát feltornázták 16 milliárd forintra.
Péterffyék csuklóztatják a sofőröket
Ennek ellenére Péterffyék tavaly év vége óta csuklóztatják azokat a sofőröket, akik az 1800 forintos órabérük emelése miatt kezdeményeztek tárgyalásokat a Tüke Busszal, és aminek érdekében a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) tett konkrét lépéseket.
Ahogy arról beszámoltunk, a SZAKSZ szerint a vállalat vezetése igyekezett kibújni az érdemi bértárgyalások alól különböző jogi indokokat keresve, de a szakszervezet két hónapig tartó huzavona után mégiscsak elérte, hogy Skutnik Tibor vezérigazgatónak le kellett ülnie az érdekképviselettel. Ám nem tudtak megállapodni, aminek végül több napos sztrájk lett a következménye.
A jelenlegi állás szerint pedig nem kizárt, hogy újabb munkabeszüntetés jöhet, mert a tavalyi bérekhez képest 25 százalékos emelést kérnek a sofőrök, de az önkormányzat ezt továbbra sem hajlandó megadni, hanem ennél kevesebbet, 18,5 százalékot. A vezérigazgató 110 százalékos emeléséhez képest ez még mindig elenyésző, ráadásul mivel a konkurens Volánbusznál is nőttek a bérek, így az olló tovább nyílt.
Mindenesetre a követelés megadása helyett a luxusbaloldali önkormányzat cége – amelynek igazgatóságában egy zálogházas volt MSZP-elnök teremti meg a "szakmaiságot" – inkább pert indított a szakszervezet ellen, hogy a sztrájkot jogellenesnek nyilvánítsák. Csakhogy a Pécsi Ítélőtábla (mint másodfokú bíróság) arra a meggyőződésre jutott, hogy a SZAKSZ által által szervezett munkabeszüntetés jogszerű volt, a jogszabályban előírt hétnapos határidőt a szakszervezet betartotta – közölte az érdekképviselet a minap.