2024.03.08. 16:40
Csizmadia a Tüke Busz-sztrájkról: a jelenlegi városvezetés a probléma
Csizmadia Péter, a Fidesz és a KDNP pécsi polgármesterjelöltje a Facebook-oldalán összegezte az elmúlt napok pécsi buszos sztrájkjával kapcsolatos álláspontját. „A városvezetés maga a probléma, így aztán nem is lehet a megoldás része” – összegzett a jobboldali politikus, aki hangsúlyozta: készen áll arra, hogy egy szakmai csapattal és a pécsiekkel együtt újra rendbe tegye a várost.
Csizmadia Péter rámutatott, hogy a sofőrhiány kérdése is egyre sürgetőbbé vált.
Fotó: Laufer László
A jelenlegi helyzet okainak feltárásában Csizmadia Péter egészen 2019-ig nyúlt vissza, amikor is Péterffy Attila a megválasztását követően „gyakorlatilag lefejezte” a Tüke Busz szakmai vezetését és egy autókereskedőt tett meg cégvezérnek, akinek sem végzettsége, sem szakmai tapasztalata nem volt egy közösségi közlekedési cég irányítására, így borítékolhatóak voltak a botrányok. Később a polgármester régi kádere helyére új bizalmasát ültette. Az agrárszektorból érkezett illetővel korábban pedig Péterffy együtt dolgozott „még a hőerőműs időkben”.
Csizmadia Péter rámutatott, hogy a cég körüli problémák azóta sem szűntek meg, sorozatosak a járatkimaradások és a sofőrhiány kérdése is egyre sürgetőbbé vált.
Egyúttal nyomatékosította: a pécsi jobboldal évek óta felhívni Péterffy Attila figyelmét arra, hogy amennyiben nem tudnak versenyképes bért biztosítani a sofőröknek, akkor ők átigazolnak az állami kézben lévő Volánhoz, ahol az elmúlt években igen jelentős bérfejlesztés történt. A Tüke Busz eközben pedig lemaradt – jegyezte meg.
Emiatt történt, hogy a korábbi 300 fős létszám helyett ma már csak alig 240 sofőr dolgozik a pécsi társaságnál, „így aztán nem csoda, hogy a menetrend sem tartható” – mondta. Azonban – mutatott rá a jobboldal jelöltje – amennyiben a jelenlegi városvezetés marad, és továbbra sem fordít figyelmet a sofőrök bérrendezésére, akkor drasztikusan meg kell, hogy vágják a menetrendet, mert tartani nem fogják tudni.
Csizmadia Péter hangsúlyozta: amennyiben pécsiek a polgári oldalnak szavaznak bizalmat az önkormányzati választásokon, két területen azonnali beavatkozásra lesz szükség. Egyfelől újra szakmai vezetést kell biztosítani a társaságnak, másrészt haladéktalanul rendezni kell a sofőrök bérét. Hosszútávon pedig a zöld átállás jegyében le kell cserélni a jelenlegi flottát elektromos buszokra, amelyekkel jelentős megtakarítást érjenek el az üzemanyag- és a szervizköltség tekintetében – sorolta.
Arról, hogy ezt az új, polgári városvezetés milyen forrásból felezné, Csizmadia Péter megvilágította: a sofőrök által bérfejlesztésre követelt mintegy 50 millió forint, pont akkora összeg, mint amennyit Péterffy „láthatatlan sporttanácsadója tett zsebre az elmúlt években” és negyede annak, amint a baloldali városvezetés kommunikációra elköltött az elmúlt évben.