2024.01.30. 17:00
Nincs megállapodás: piti összegen rugózik a pécsi önkormányzat
Nem közeledtek az álláspontok a sztrájkolók és az önkormányzat között a keddi bértárgyaláson a Tüke Busznál. A pécsi városvezetés filléreken rugózik, a szakszervezetnél most úgy látják, a ha így gondolja az önkormányzat, akkor ők is beleállnak a további harcba. Döntés azonban még nincs a folytatásról.
Fotó: Löffler Péter
A Tüke Busz Zrt.nél zajló keddi bértárgyaláson nem fogadta el a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) az önkormányzati cég ajánlatát, ami gépkocsivezetők számára nagyságrendileg változatlan maradt (17,7 százalékos emelés) a korábbihoz képest, míg a többi területen dolgozók esetében félszázalékkal megtoldották az emelés mértékét, így az 13,5 százalék lett volna. A SZAKSZ korábban 25 százalékról indult, de a 20 százalékos, és minden dolgozót érintő bérfejlesztésben is kiegyeztek volna.
– Ha az önkormányzatnak ez a pár százalék ennyire fontos, akkor nekünk is
– szögezte le Raposa Gábor, a SZAKSZ pécsi elnöke a tárgyalás után, aki azt is elmondta, hogy a végső döntést azonban a szakszervezet hozza meg, a tagsággal egyeztetnek a továbbiakról. Mint mondta, nem kizárt az sem, hogy újabb sztrájkot indítanak.
A minap megtartott kétnapos munkabeszüntetés kapcsán az önkormányzat közleményt adott ki, amelyben maguk is szinte azt a viccet támasztották alá, hogy Péterffy Attila önkormányzata addig nyirbálta a pécsi menetrendet, hogy vasárnap csak pár járatot érinthetett a sztrájk az elégséges szolgáltatás betartása miatt.
A konkurens volánbuszos bérekhez közelítő jövedelemért harcoló sztrájkolókkal szemben fricskának is nevezhető közleményben arról is beszéltek, hogy hétfőn sem sikerült a teljes tervezett munkabeszüntetés, mert nem maradt ki félezer járat, hanem teljesen tervezett leálláshoz képest 134-el több busz indult el.
Úgy tudjuk, hogy ebben nagy szerepe volt annak, hogy a baloldali városházával jó barátságban lévő, az MSZP-sek volt képviselőjelöltje, Hofekker Ferenc által vezetett Független Demokratikus Szakszervezet nem támogatta a munkabeszüntetést, sőt Raposa Gábor szerint szándékosan tettek keresztbe a sztrájknak. Ez pedig nagy segítséget jelentett az MSZP volt városi elnökét is igazgatóságában sorai között tudó Tüke Busznak, és a baloldali önkormányzatnak.
Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető korábban kijelentette, a sofőrök által kért a bérrendezés nagyjából 100 millió forintos költség lehet, ami a nemzeti oldal szerint jóval kevesebb, mint amennyi olyan felesleges kiadásokra megy el több százmilliós tételben, mint például a baloldalhoz köthető tanácsadók garmadája, akiknek a tevékenysége láthatatlan eredményt hozott. Csizmadia hangsúlyozta, ezekkel a kiváltságokkal le kell számolni, és az erőforrásokat oda kell koncentrálni, ahol azokra a legnagyobb szükség van.