2023.11.22. 07:00
Turbókörforgalommal oldanák meg a dugót a Nyugati ipari útnál
Az országban máshol is található kétsávos turbókörforgalommal oldaná meg a patacsi közlekedési dugót a nemzeti oldal – jelentette be kedden Musch Zoltán, fideszes önkormányzati képviselő. Több ezer pécsinek és a városban dolgozónak segítenének ezzel.
Rendszeresen fordul elő az a nyugati városrészben, hogy a Pécset Szigetvárral összekötő 6-os út, a Nyugati ipari út és a patacsi Fő út találkozásánál hatalmas dugók alakulnak ki. A problémát ugyanis az okozza, hogy az elmúlt években megnövekedett autósforgalmat nem tudja kiszolgálni az egysávosként használt körforgalom, amit még másfél évtizeddel ezelőtt alakítottak ki.
Nem veszik figyelembe a táblákat
A délről érkező út kétsávos, míg a 6-os út ezen a szakaszon négysávos, s hiába vannak még kiegészítő táblák is arról, hogy miként kellene besorolni, az autósok kevésbé veszik ezt figyelembe, ráadásul ma már ez is csak kicsit enyhítene a gondokon. A jelenlegi Péterffy Attila-féle városvezetés általában az államra, a kormányra mutogat, ha hasonló közlekedési gondok merülnek fel, jellemzően igyekeznek kibújni a felelősség alól, s úgy tesznek, mintha nem Pécs határain belüli problémákról lenne szó. Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető azonban hétfőn bejelentette, hogy mivel a város közlekedési helyzete tarthatatlan, rendszeres dugók nehezítik meg a pécsiek mindennapjait, és ezt tetézi a városon átmenő teherforgalom is, ezért „amennyiben 2024-ben a pécsiek megtisztelnek bennünket a bizalmukkal, felül fogjuk vizsgálni a közlekedési helyzetet és mielőbb megoldást fogunk kínálni”.
Hosszú sorok alakulnak ki a csúcsforgalomban
Musch Zoltán fideszes képviselő kedden ehhez kapcsolódva kifejtette, hogy városszerte találhatóak olyan csomópontok, amelyeknek az áteresztőképessége a jelenlegi megnövekedett forgalom mellett már nem megfelelő és torlódások alakulnak ki. Az egyik ilyen a patacsi körforgalom, amely képtelen ellátni a feladatát.
– Sokszor a sorok a 6-os úton a benzinkútig állnak, a Nyugati ipari úton pedig a Tettye Forrásházhoz vezető út után található vasúti felüljárón kénytelenek várakozni az autósok
– jellemezte a csúcsidőszakban szinte mindennapos helyzetet a képviselő. – Ha a jobboldali városvezetésnek szavaznak bizalmat a pécsiek, akkor egy kétsávos, úgynevezett turbókörforgalmat kívánunk itt létrehozni. Ennek szükségességét az is bizonyítja, hogy Csizmadia Péter arról is szólt, hogy a városon áthaladó tranzitforgalmat rendeleti úton kell szabályozni, a városmag elkerülése érdekében biztosítani kell a megfelelő utat is.
Csizmadia csökkentené a por- és zajszennyezést
Csizmadia Péter hétfőn jelentette be, az a célja, hogy ne a városon keresztül haladjon az átmenő autós- és kamionforgalom azért, hogy csökkenteni tudják a por- és zajszennyezést, meg tudják óvni a belterületi utak állapotát, illetve a lakóépületeket. Ez azért is lényeges, mert Csizmadia szerint Pécs a következő években fejlődő pályára kerül és a fejlettebb iparral több teherautó is jár. Bejelentette azt is, hogy felülvizsgálják, hogy melyik utcának mi a teherbíró képessége, és melyik térségnek milyen forgalom az optimális. Ezt a feladatot a pécsiekkel együtt, őket bevonva kívánja elvégezni, ezért a jövő év tavaszán városi konzultációt indít. – A közlekedést gördülékenyebbé és valamennyi pécsi városrészt élhetőbbé szeretnénk tenni – hangsúlyozta Csizmadia.
Mit jelent pontosan a turbókörforgalom?
Ezt a fajta körforgalmat azért javasolják a szakemberek, mert a körforgalmon belüli balesetveszélyes sávváltásokat el lehet kerülni, ehhez már a bemenetelkor el kell dönteni, hogy melyik sávot választjuk, és hol szeretnénk elhagyni a körforgalmat. A biztonság kedvéért a záróvonalakon kívül félgömbökkel választják el a sávokat.