Megismételt ülés

2023.10.16. 20:00

Tízmilliókat bukott a közlekedési cég Péterffyék „csepegtetése” miatt

Sikerült a pénzügyi bizottságnak megtartania azt az ülést, amelyet azért kellett elhalasztani, mert a baloldali képviselők korábban nem jöttek el, holott a városi vagyonnal rendelkező vállalatok első emberei számoltak volna be az első féléves munkájukról. Súlyos pénzügyi problémák buktak ki ismét a veszteségben úszó közlekedési cégtől.

Bóka Máté Ciprián

Fotó: AS

 Bár korábban a szocialista irányítású gazdasági bizottságnak beszéltek a cégvezetők, de komolyabb kérdéseket nem kaptak, a hétfői, megismételt pénzügyi bizottsági ülésen a fideszes Csizmadia Péter, a pénzügyi bizottság elnöke, részletesen kérdezett a vezetőktől. 

Az egyik legérdekesebbnek a Tüke Busz Zrt. részéről megjelent középvezető beszámolója bizonyult. (A Tüke Buszt Zrt. új vezére, Skutnik Tibor ugyanakkor nem jött el az ülésre – ő az, aki korábban Péterffy Attila munkatársa volt a hőerőműnél. ) 

Csizmadia Péter a beosztottnál rá is kérdezett arra, hogy a félévi jelentésben az szerepel, hogy a készletek állapota csökkent, ami az igénybe vehető gumiabroncsokat is fedi. Erre válaszul a Tüke képviselője azt állította, hogy 500-600 gumit szeretnének beszerezni, amire előzetesen 80 milliót szántak, de várhatóan ez több lesz. Eddig 36 millióért vásároltak, valamint 26 milliós értékben kértek be már ajánlatokat három cégtől, illetve még 30 milliót szánnának erre, mivel határozottan veszélyesek lehetnek a gumik. Elmondta azt is, hogy tervszerűbbé teszik a karbantartást, mert vannak olyan alkatrészek, amiket könnyebb most megjavítani, mint később teljesen újat venni – mondta. 

 

A középvezető szerint 75 százalékkal csökkent a járatkimaradások száma – Csizmadia úgy vélte, ez még mindig sok, arról nem is beszélve, hogy összességében járatok számát is csökkentette a baloldali városvezetés.

Kiderült, hogy a közelmúltban meghirdetett sofőrtoborzással annyit sikerült elérniük, hogy szinten tudják tartani a létszámot – igaz, nyugdíjasokat is foglalkoztatnak. A vezérigazgató helyett a bizottsági ülésen megjelenő beosztott azt is elmondta, hogy nem biztos, hogy visszaállítaná a korábbi, bővített menetrendet, mert voltak olyan járatok, amiket simán el lehetett hagyni.  Később pedig beszélt arról, hogy a Tüke Busznak az önkormányzat úgy „csepegteti” a támogatásokat, hogy a vállalatnak emiatt sokszor késedelmi kamatokat kell fizetnie – tavaly például csak üzemanyag után 15 milliót kellett pluszban kifizetniük. 

Csizmadia szerint tehát több tízmillió megy el késedelmi kamatokra pusztán azért, mert nincs elegendő pénze a cégnek a városvezetés miatt, miközben például a városi propagandacégnek katonás rendben utalják a támogatásokat.  

320 milliós veszteség fél év alatt

A beosztott szavaiból kiderült, hogy az idei évre még félmilliárddal magasabb költséggel számoltak az üzemanyagok tekintetében, ami tehát jó hír, ám az utóbbi napok történései miatt – az izraeli háborúra utalt – nem kizárt, hogy ez a megtakarítás mégsem valósul meg. Beszámolt arról is, hogy a vállalatnál alapórabért érintően 15 százalékos béremelés volt, valamint a 3,5 milliárdos és a 900 milliós hiteleiket is törleszteniük kell, s mivel a kamatlábak megemelkedtek, ez most negyedévente 64 milliós terhet jelent számukra. Az első fél évben 320 milliós veszteséget könyvelt el a cég.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában