Többen utaznak

2023.03.06. 07:00

Minél hamarabb a csuklós buszokat is cserélni kellene

Nagyon durva fotó került fel a világhálóra egy pécsi buszról éppen akkor, amikor megérkezett nyolc új szóló elektromos busz. A kiszakadt korlátot, beázott tetőt is bemutató felvételek egy több évtizedes, öreg csuklós buszban készültek. A vezérigazgató szerint húsz öreg buszt kellene már lecserélni.

B. M.

A város polgármestere nem hívta meg az egyébként az ügyért lobbizó jobboldali képviselőket arra az eseményre, amelyen átadták a kormányzati támogatásból érkezett új elektromos Mercedes buszokat a múlt héten. Ezek a járművek már a jövőt képviselik, várhatóan a decentralizált töltésnek köszönhetően komolyabb probléma, üzemzavar nélkül fogják az utasokat szállítani Pécsen. 

Ezekkel szemben éles kontrasztot jelentenek azok az öreg Mercedesek, amelyekből még mindig húsz rója a pécsi utakat, s mivel ezek csuklós járművek, rengetegen kénytelenek ezeket használni. A közösségi oldalakra is felkerült felvételek szerint az egyik ilyen jármű lent is, fent is beázott, de a kapaszkodó is kiszakadt a helyéről.
Az esettel kapcsolatban megkerestük a Tüke Busz Zrt.-t. A cég vezérigazgatója, Bánkuti István azt mondta, hogy még húsz csuklós buszt kellene nyugdíjazniuk, azaz a nagyon öreg Mercedeseket lecserélniük a következő esztendőkben. Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy vélhetően 2024-ben csuklós elektromos buszok beszerzésére azért sem lenne lehetőség, mert ezeket még tesztelik, ezért elképzelhető, hogy használt, de jó állapotban lévő buszokat vásárolna a pécsi társaság.
A vezérigazgató azt is elmondta, hogy az utasszám a koronavírusban tapasztalt mélyrepülés után lassanként kezd helyreállni, megközelítette már a vírushelyzet előtti időszakot.
– Az üzemanyagárak emelkedésével párhuzamosan megfigyelhető, hogy egy számjeggyel ugyan, de emelkedik a buszon utazók száma is – mondta a vezérigazgató, aki ennek ellenére úgy látja, az elmúlt évben is megítélt önkormányzati támogatásra idén is szükségük van, hiszen emelkedtek a bérköltségek, az infláció, az üzemanyagok árai, a szervizelési költségek szintúgy.
Miközben Péterffy Attila pécsi polgármester első számú sajtókapcsolati tanácsadója lekezelően nyilatkozott a menetrendi késéseket szóvá tevő pécsi olvasónkról – gyakorlatilag álembernek nevezve és hazugsággal vádolva meg –, addig Bánkuti István továbbra is azon az állásponton van, hogy egy tömegközlekedési vállalatnál mindig is lesznek panaszok, azokat pedig igyekeznek a lehetőségeikhez mérten kezelni.

Másfél éve sürgeti Csizmadia a témát

A cégnél a sofőrhiány a kritikus kérdés, amelynek kezelését már másfél éve sürgeti Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető. A sofőrök ugyanis magasabb bért kaphatnak más fuvarozási, közlekedési vállalkozásoknál, és ezért jelenleg is 20 százalékos béremelést szeretnének elérni. Az ügyben már régóta megy a kötélhúzás a szakszervezetek és a város között. A következő bértárgyalást, úgy tudjuk, hogy napokon belül megtartják. Annyi tudható már, hogy az elképzelések szerint úgy emelnének bért, hogy a fiatalabb korosztálynak tegyék vonzóbbá a céget, de egyáltalán nem kizárt, hogy már későn reagálnak a sofőrhiányra.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában