2022.11.02. 14:40
Egyedülálló projektet indít a PTE Műszaki és Informatikai Kar
Az idei tanévben szembeötlő változások mentek végbe a Pécsi Tudományegyetem Műszaki is Informatika Karán. A tavalyi évhez képest lényegesen többen, mintegy 1000 hallgató kezdte meg tanulmányait a karon, valamint új szakot sem indítottak útjára. De elkezdtek előkészíteni egy Közép-Európában egyedülálló projektet, amely az épített környezetre vonatkozó fenntartható rendszerekre fókuszál.
Forrás: PTE
A 2022/23-as tanévben nehezebb volt bekerülni a Műszaki és Informatika Karra, hiszen a felvételi pontszámok 50-60 ponttal is megemelkedtek. Azonban ez a műszaki felsőoktatást tekintve egy abszolút minőségi elmozdulást jelent, amely jól előképzett, okos hallgatók jelentkezését is magával vonta. Ehhez hozzájárultak a sikeres tanulmányi versenyek és programok (Tervezz ökoházat, Prograce, MIK Cube), amelyet a régió középiskolával sikerült megvalósítani.
A kar iránti egyre nagyobb érdeklődét az elmúlt években indított új képzések, valamint a többszörös túljelentkezésű szakirányú továbbképzések is elősegítették. Az idei tanévben azonban új szakot nem hirdettek, viszont a tervek szerint egy 2024-ben induló nemzetközi, angol nyelvű, Közép-Európában először kidolgozott joint programot igen, amelyhez együttműködő partnerekként csatlakozik a Denveri Egyetem és a Metropolitan State University. Ez az új projekt az épített környezetre vonatkozó fenntartható rendszerekre koncentrál.
A tervek szerint az építőiparban alkalmazott környezetbarát technológiák tervezési módszerei, rendszerei, ezek összehangolása, az építőanyagok újrafelhasználhatósága, a létrejövő közösségek lesznek a képzés fókuszában. Az új projekt újdonsága, hogy az oktatás terén is egyre szélesebb körben alkalmazott digitális eszközök segítségével egyidőben zajlik majd a képzés az amerikai és pécsi egyetemek.
A Műszaki és Informatikai Kar munkatársai az új projekt megvalósítása mellett a következő tanévekben másik fontos célt is kitűztek. A meglévő képzések tananyagának stabilizálását, az oktatási módszerek profilozását szeretnék megvalósítani. “Ez már egy világ kontextusában értelmezhető státuszt jelöl ki az érintett képzés számára, ami a piaci értékünket is erősíti, ezáltal a nemzetközi platformokon is sokkal bátrabbak lehetünk a jövőben” – fogalmazta dr. Medvegy Gabriella.