2022.01.08. 07:00
Tehermentesítenék a pécsi főutat egy kétszer kétsávos út megépítésével
Kétszer kétsávos út megépítését szorgalmazza a baranyai megyeszékhely keleti és nyugati elkerülő útjai között Kővári János megyei fejlesztési biztos. A szükséges forrásokkal Pécs nem rendelkezik, ezért a kormánynál kell kijárni, hogy a tervek megvalósulhassanak.
A várost átszelő 6-os főút forgalmát tehermentesítené megvalósulása esetén az új elképzelés
Fotó: L. L.
Új, kétszer kétsávos út épülhet Pécsen a Nyugati Ipari út, valamint az Üszögi út között, amely átvenné a jelenlegi, a város lakott területén áthaladó 6-os főút szerepét – értesült róla a Dunántúli Napló.
A lapunkhoz eljutott információk szerint a város már össze is állított egy írásos javaslatot a kormány részére. A tervezett útépítést ugyanis a pécsi költségvetésből nem lehetne kigazdálkodni, ezért az elgondolás úgy szól, hogy a keleti és nyugati elkerülőket összekötő út a kormány tulajdonába kerül majd. Cserébe a jelenlegi 6-os számú főút, amely most állami tulajdonban van, a városhoz kerülne, és alapvetően a Pécsen belüli közlekedés fő ere lenne az elkerülők összekötése után.
A javaslat szerint az Északmegyer dűlőt, valamint a Tüskésréti utat bővítenék kétszer kétsávosra, valamint ezeket kiegészítenék egy új útszakasszal is.
– Körülbelül egy harmincéves adósságot sikerülne rendezni ezzel – nyilatkozta lapunknak Kővári János, aki részt vett a tervek előkészítésében.
A megyei fejlesztési biztos elárulta, amikor nemrég Őri László megyei elnökkel együtt tárgyaltak Mosóczi László közlekedési államtitkárral, ezt a tervet is felvetették. Az államtitkár akkor arra kérte Kőváriékat, érjék el, hogy a város állítson össze egy javaslatot, hogy mindez megvalósulhasson.
Gazdaságfejlesztési szerepe is lehetne az új útnak
Kővári elmondása szerint az új kétszer kétsávos út nemcsak azért lenne fontos, mert csökkentené a Pécs belvárosára nehezedő átmenő forgalmat.
– Az új út mentén kiépülhetne egy logisztikai övezet, valamint olyan ipari tevékenységet is fel lehetne ott futtatni, amely nem jár károsanyag-kibocsátással – vélekedett a megyei fejlesztési biztos.
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, Őri László és Kővári János a közlekedési államtitkárnál azért is lobbiznak, hogy Kaposvár és Szigetvár négysávos úttal legyen összekötve.
– Baranya zártságát jelentős mértékben csökkentené, ha Pécset és a somogyi megyeszékhelyet négysávos út kötné össze, és ez biztosítaná számunkra a gyorsforgalmi kapcsolatot a Balaton irányába is – magyarázta korábban lapunknak a Baranya Megyei Önkormányzat közgyűlésének elnöke, hozzátéve, hogy ennek megvalósításához legalább öt-hat év szükséges.