2020.01.25. 16:30
Elégedetlenek a lakók a takarító munkájával
A társasházak közös helyiségeinek takarításával a közös képviselő bízhat meg egy ott lakót vagy külsős vállalkozást, de az elvégzett munkával a lakók nincsenek minden esetben megelégedve – tették szóvá olvasóink is.
Olvasóink többször jelezték már szerkesztőségünk felé, hogy nem teljesen elégedettek a társasházban takarítók munkájával. Volt, hogy az ajtó előtt összegyűlt, száraz falevelek nehezítették a bejutást a lépcsőházba, mert azokat senki nem szedte össze, mások pedig arról meséltek, hogy a téli időszakban igencsak sokat kell várni arra, hogy az épületek előtt eltakarítsanak, hogy biztonságosan lehessen közlekedni. A társasházakban tehát akadnak olyan tennivalók, amit nem mindig végeznek el a megbízott emberek, ezért voltak kíváncsiak olvasóink arra, mit tehetnek ilyen helyzetben.
– A munkáltató ezekben az esetekben a közös képviselő, csak ő köthet szerződéseket a társasház ügyeivel kapcsolatban, így a takarításával is – magyarázta Nagy Emil, a Lakásszövetkezetek és Társasházak Baranya Megyei Szövetségének elnöke. – Ha a lakók nem elégedettek a munkával, a közös képviselőnek kell szólniuk, vagy a következő közgyűlésen a határozatok közé felvenni a problémát. Kérdés az is, hogy csak egy ember talál kifogást a munkában, vagy az egész közösség.
Az elnök hozzátette, hogy akár egy házban lakóval, akár egy külsős céggel köt szerződést a közös képviselő a társasház takarításával kapcsolatban, pontosan rögzíteni kell, hogy milyen munkát, milyen gyakorisággal kell elvégeznie. Bele kell foglalni a szerződésbe, hogy például a lépcsőházat hetente fel kell mosni, az ablakokat félévente tisztítani, de ahol lift is van, rendelkezni kell annak takarításáról is. A közös képviselőnek tehát minden teendőt figyelembe kell venni, és úgy kialakítani a munkarendet, hogy az a legmegfelelőbb legyen a lakóközösség számára.
Közös erővel
Akad példa arra is, hogy a lakók nem szeretnének egy embert megbízni a takarítással, ezért maguk között alakítanak ki egy rendet. Igaz, hogy így pénzt spórolhatnak, de ez könnyen konfliktushoz is vezethet. Előfordulhat, hogy az egyik több időt fordít a takarításra, más viszont elfeledkezik arról, hogy ő a soron következő, vagy sokáig nem tartózkodik otthon, emiatt nem tudja elvégezni a teendőit.