2018.10.12. 07:00
Panaszkodnak, hogy nehézkes az ajánlott küldemények átvétele
Nehézkes az ajánlott küldemények átvétele – sokaknak nem a legközelebbi postára kell menniük, és a várakozás is gyakran hosszadalmas. A Magyar Posta Zrt. tapasztalatai szerint a letéti küldemények átvételére kijelölt posták száma Pécsen a küldeményforgalomnak és az igényeknek megfelel – az ügyfelek zömét hét percen belül kiszolgálják.
Kilométereket kell utazni az ajánlott küldeményekért, ha a postás nem találja otthon a címzettet – panaszolta a Postabontásban megjelent írásában egy olvasónk. – Az újhegyieknek a hét kilométerre található Indóház térre kell menniük, amikor az otthonaikhoz közelebb, két kilométeres sugarú körben három posta is működik. A Szigeti úti lakosok a Jókai utcai főpostán vehetik át ajánlott küldeményeiket, holott az otthonuktól 500 méterre található az Ybl Miklós utcai, uránvárosi posta – jelezte. Egyben kifogásolja, hogy az Indóház téri postán jellemzően nagy a zsúfoltság, van, hogy fél órát kell várakozni egy ajánlott levél átvételére.
– Pécsen jelenleg 17 postát üzemeltetünk, ebből három helyre ügyfélhívó rendszert is telepítettünk, a gyorsabb és magasabb színvonalú kiszolgálás érdekében. A városban üzemelő posták különböző nyitvatartási időkben, szinte egy teljes napot lefedve 7-től 20 óráig állnak ügyfeleink rendelkezésére – válaszolta az olvasói észrevétel kapcsán feltett kérdéseinkre Panulin Ildikó, a Magyar Posta Zrt. szóvivője.
Figyelembe veszik a távolságot
A 17 üzemelő postából 6 helyen biztosítják a letéti küldemények átvételének lehetőségét. A szóvivő kiemelte, a Magyar Posta a letéti kezelésre történő kijelöléskor figyelembe veszi az érintett terület címhelyeinek távolságát a kijelölt postától, a leterheltségét, megközelíthetőségét, nyitvatartását – vagyis, hogy minél hosszabb ideig elérhető legyen (lehetőség szerint szombaton is). A tapasztalatok szerint Pécsett a letéti küldemények átvételére kijelölt posták száma a küldeményforgalomnak és az ügyféligényeknek megfelelnek.
– A Magyar Posta a várakozási idő alakulását folyamatosan monitorozza. A pécsi Indóház téri postán átlagosan 6 ügyfélszolgálati ablakkal állunk rendelkezésre. A Jókai utcaiban modern, a mai kor elvárásainak megfelelően kialakított banki környezetben, ügyfélhívó rendszerrel felszerelt ügyféltér várja a postai szolgáltatásokat igénybe vevőket. Idén átlagosan az ügyfelek 71 százalékát 7 percen belül kiszolgálta a posta – tette hozzá.
Időpontfoglalás is lehetséges
A posták nagy részében a várakozási idők csökkentésére, ügyfél irányítási technikát alkalmaznak, melyekkel kezelhetők az eltérő ügyintézési idő miatti várakozási csúcsok. A postákon kihelyezett „Nekünk fontos az Ön ideje” ügyfél tájékoztatási eszköz információt szolgáltat arra vonatkozóan, hogy mikor vannak a forgalmas és kevésbé forgalmas időszakok. Így a posta felkeresése tervezhetővé válik.
Az ügyfélhívó rendszer lehetőséget ad az elektronikus időpontfoglalás igénybevételére. Erre a Magyar Posta honlapján, illetve mobil applikációjában van lehetőség „ÉnPostám” regisztrációt, illetve belépést követően. A szolgáltatás igénybevétele esetén az ügyfélnek a postára érkezéskor nem kell sorszámot húznia, a kijelzőn megjelenik a foglaláskor kapott szám és rövid időn belül elintézheti ügyeit.
Az okozott károkért helytállnak
Négy napig tartott egy gyász-dísztávirat kézbesítése, és ennyi idő alatt is csak utánajárást követően sikerült teljesítenie a postának a feladatot – panaszolta az SMS rovatban nemrég egy olvasónk. Panulin Ildikó az eset kapcsán a következőkről tájékoztatta lapunkat: Általánosságban elmondható, hogy a közönséges táviratot a Magyar Posta a felvételtől számított hat órán belül, a sürgős külön szolgáltatással feladott táviratot a felvételtől számított négy órán belül kézbesíti.
A panaszos által említett távirat kézbesítésével kapcsolatosan érdemi információt az eset konkrét ismerete nélkül nem tudnak adni, ám a Magyar Posta minden beérkező panaszt harminc napon belül kivizsgál. Általánosságban mondható el az is, hogy amennyiben a vizsgálat postai szabálytalanságot állapít meg, akkor az okozott károkért a Magyar Posta helytáll.