posta

2018.10.12. 07:00

Panaszkodnak, hogy nehézkes az ajánlott küldemények átvétele

Nehézkes az ajánlott küldemények átvétele – sokaknak nem a legközelebbi postára kell menniük, és a várakozás is gyakran hosszadalmas. A Magyar Posta Zrt. tapasztalatai szerint a letéti küldemények átvételére kijelölt posták száma Pécsen a küldeményforgalomnak és az igényeknek megfelel – az ügyfelek zömét hét percen belül kiszolgálják.

Wald Kata

Kilométereket kell utazni az ajánlott küldeményekért, ha a postás nem találja otthon a címzettet – panaszolta a Postabontásban megjelent írásában egy olvasónk. – Az újhegyieknek a hét kilométerre található Indóház térre kell menniük, amikor az otthonaikhoz közelebb, két kilométeres sugarú körben három posta is működik. A Szigeti úti lakosok a Jókai utcai főpostán vehetik át ajánlott küldeményeiket, holott az otthonuktól 500 méterre található az Ybl Miklós utcai, uránvárosi posta – jelezte. Egyben kifogásolja, hogy az Indóház téri postán jellemzően nagy a zsúfoltság, van, hogy fél órát kell várakozni egy ajánlott levél átvételére.

– Pécsen jelenleg 17 postát üzemeltetünk, ebből három helyre ügyfélhívó rendszert is telepítettünk, a gyorsabb és magasabb színvonalú kiszolgálás érdekében. A városban üzemelő posták különböző nyitvatartási időkben, szinte egy teljes napot lefedve 7-től 20 óráig állnak ügyfeleink rendelkezésére – válaszolta az olvasói észrevétel kapcsán feltett kérdéseinkre Panulin Ildikó, a Magyar Posta Zrt. szóvivője.

Figyelembe veszik a távolságot

A 17 üzemelő postából 6 helyen biztosítják a letéti küldemények átvételének lehetőségét. A szóvivő kiemelte, a Magyar Posta a letéti kezelésre történő kijelöléskor figyelembe veszi az érintett terület címhelyeinek távolságát a kijelölt postától, a leterheltségét, megközelíthetőségét, nyitvatartását – vagyis, hogy minél hosszabb ideig elérhető legyen (lehetőség szerint szombaton is). A tapasztalatok szerint Pécsett a letéti küldemények átvételére kijelölt posták száma a küldeményforgalomnak és az ügyféligényeknek megfelelnek.

– A Magyar Posta a várakozási idő alakulását folyamatosan monitorozza. A pécsi Indóház téri postán átlagosan 6 ügyfélszolgálati ablakkal állunk rendelkezésre. A Jókai utcaiban modern, a mai kor elvárásainak megfelelően kialakított banki környezetben, ügyfélhívó rendszerrel felszerelt ügyféltér várja a postai szolgáltatásokat igénybe vevőket. Idén átlagosan az ügyfelek 71 százalékát 7 percen belül kiszolgálta a posta – tette hozzá.

Időpontfoglalás is lehetséges

A posták nagy részében a várakozási idők csökkentésére, ügyfél irányítási technikát alkalmaznak, melyekkel kezelhetők az eltérő ügyintézési idő miatti várakozási csúcsok. A postákon kihelyezett „Nekünk fontos az Ön ideje” ügyfél tájékoztatási eszköz információt szolgáltat arra vonatkozóan, hogy mikor vannak a forgalmas és kevésbé forgalmas időszakok. Így a posta felkeresése tervezhetővé válik.

Az ügyfélhívó rendszer lehetőséget ad az elektronikus időpontfoglalás igénybevételére. Erre a Magyar Posta honlapján, illetve mobil applikációjában van lehetőség „ÉnPostám” regisztrációt, illetve belépést követően. A szolgáltatás igénybevétele esetén az ügyfélnek a postára érkezéskor nem kell sorszámot húznia, a kijelzőn megjelenik a foglaláskor kapott szám és rövid időn belül elintézheti ügyeit.

Az okozott károkért helytállnak

Négy napig tartott egy gyász-dísztávirat kézbesítése, és ennyi idő alatt is csak utánajárást követően sikerült teljesítenie a postának a feladatot – panaszolta az SMS rovatban nemrég egy olvasónk. Panulin Ildikó az eset kapcsán a következőkről tájékoztatta lapunkat: Általánosságban elmondható, hogy a közönséges táviratot a Magyar Posta a felvételtől számított hat órán belül, a sürgős külön szolgáltatással feladott táviratot a felvételtől számított négy órán belül kézbesíti.

A panaszos által említett távirat kézbesítésével kapcsolatosan érdemi információt az eset konkrét ismerete nélkül nem tudnak adni, ám a Magyar Posta minden beérkező panaszt harminc napon belül kivizsgál. Általánosságban mondható el az is, hogy amennyiben a vizsgálat postai szabálytalanságot állapít meg, akkor az okozott károkért a Magyar Posta helytáll.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában