2018.04.04. 10:50
Szívvel-lélekkel dolgozik
Jelentős munkát végez a város turisztikai fejlődéséért, miközben tizenöt éve üzemeltet családi vállalkozásban egy népszerű éttermet. Hóbor Lászlóné munkáját szívvel-lélekkel végzi, legyen szó a Pálma Vendéglőről, vagy a „Zrínyi 1566” Turisztikai Egyesületről.
– Nagy bátorság kellett ahhoz, hogy anno vállalkozóként belevágjon az étterem nyitásába?
– Többen biztosak voltak abban, hogy egy ilyen pici faluban, mint Botykapeterd, nem működhet egy étterem. De én bizakodó voltam már akkor is, mert láttam, hogy milyen méretű a településen átmenő forgalom. Bár nagy költségnek bizonyult az indulás, elnyertünk hozzá egy pályázatot. Emellett bérbe vettünk egy épületet már korábban a településen és ez is bátorságot adott a folytatáshoz. Teljes mértékben családi vállalkozásnak indultunk, ám a létszám azóta több mint húsz főre bővült.
– Hogyan tudja a család kivenni a részét a munkából?
– Az elejétől fogva, most már tizenöt éve mindannyian itt dolgozunk. Én szívesen időzöm a konyhában, a férjem végzi a szervezéseket és a műszaki dolgokat, de a gyerekeim felnőtt emberként önállóan is átvesznek számos feladatot. Az étteremben a felszolgálókat irányítják, a rendezvényeket beszélik és szervezik le. Felosztottuk a feladatokat, de a legfontosabb az, hogy szívvel-lélekkel végezzük a munkánkat.
– Mellette honnan jött az egyesületi munka?
– Három éve kerestek meg a szigetvári önkormányzattól, hogy vállaljam el a „Zrínyi 1566” Turisztikai Egyesület elnöki pozícióját. Már korábban is tagja voltam a szervezetnek, és végül a tagok rám szavaztak. Kicsit nehéz úgymond megosztani magam, de ha valamit elvállalok, azt csak teljes odaadással tudom végezni. Három éve teljesen ingyen vállaltam ezt a pozíciót.
– Mit jelent Önnek a civilség?
– Rettenetesen szeretek szervezni, és ilyenkor nem kímélem magam. Időt és energiát nem sajnálva teszem meg azt, ami a közösség érdekét szolgálja. Közben egyre több feladatot kapunk a várostól, és a munkatársaimmal közösen dolgozunk, gyakran önerőből, sokszor támogatással. Fontos például az adventi Adni jobb felhívásunk, amikor tudjuk és érezzük az emberek arcát látva, hogy valami nagyon jót tettünk. A turisztikai iroda segít a kirándulóknak felfedezni a környéket. De többek közt mi szervezzük az egyre népszerűbb Ostromnapokat, kezeljük a Szigetvár Kártyát és kávézó-ajándékboltot is üzemeltetünk a város főterén.
Példaértékű az emberi hozzáállása
Hóbor Lászlóné Botykapeterden lakik, családi éttermük idén lesz tizenöt éves. Három éve látja el a „Zrínyi 1566” Turisztikai Egyesület elnöki feladatait. Nemrég a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara szigetvári elnökségének döntése értelmében rangos díjat kapott a vendéglátásban eltöltött évtizedes tapasztalata, emberi hozzáállása, példaértékű vendégfogadáa elismeréseként. Hóbor Lászlóné büszke a családjára és a kollégáira. Ahogy mondja, nélkülük ezt a sikert nem tudta volna elérni. Fontosak a pozitív visszajelzések, amelyek feltöltik, és ezért is érdemes dolgozni.