2 órája
250-re növelné a magyarországi üzletei számát a Lidl
A Lidl Magyarország a jelenlegi 210-ről 250-re növelné magyarországi üzleteinek számát a következő években; az áruházlánc a legújabb boltját a fővárosi agglomerációban nyitja meg - mondta a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke a budapesti sajtótájékoztatón.
Lidl
Fotó: Vémi Zoltán
Szlavikovics Zita a Lidl magyarországi tevékenységének 20. évfordulója alkalmából szervezett eseményen ismertette: Lidl boltok Budapest mellett ma már minden vármegyében és minden nagyvárosban találhatóak - adta hírül a Világgazdaság.
A magyarországi üzleteket négy logisztikai központból látják el, és már letették az alapkövét az ötödik központnak is, amit Kiskunfélegyházán építenek, 50 milliárd forintból. Ez utóbbi logisztikai központ a tervek szerint 2026-ban nyílik meg - ismertette.
Kiemelte, hogy
9500 munkavállalójával a Lidl az ország kilencedik legnagyobb foglalkoztatója.
Az áruházláncnál a vásárlások száma az idén eléri a 180 milliót.
A 4000 háztartás figyelembevételével a GfK piackutató által készített felmérése alapján elmondta: a Lidl piaci részaránya az idén szeptemberben 20,8 százalék volt Magyarországon.
Szlavikovics Zita tájékoztatása szerint a Lidl a Schwarz csoport tagja, ennek köszönhetően 13 900 üzlettel van jelen Európában és Észak-Amerikában, összesen 32 országban. Ennek következtében,
ha valaki magyarországi beszállítóként megfelel az áruházlánc támasztotta követelményeknek, akkor ezzel lehetősége lesz nyitni a Lidl 32 országból álló export piacai felé.
Rámutatott, hogy míg 2016-ban 24 millió euró, tavaly már 338,2 millió euró értékben juttatta ki a Lidl a külpiacokra a magyarországi beszállítók termékeit.
Szlavikovics Zita arról is beszámolt, hogy az elmúlt öt évben a Lidl által megtermelt bruttó hozzáadott érték meghaladta az 1200 milliárd forintot.
Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója elmondta, hogy
a Lidl magyarországi beszállítóinak száma 10 év alatt 73 százalékkal, 487-re emelkedett, tőlük érkezik be az áruházlánc kínálatának a 61 százaléka.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. nettó árbevétele a 2023. március 1. és 2024. február 29. közötti üzleti évben 1159,23 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban 973,53 milliárd forint. A társaság tavaly 26,8 milliárd forint nyereséggel zárt, egy évvel korábban pedig 25,28 milliárd forintot tett ki az adózott eredménye.
A teljes cikket ITT OLVASHATJA el.