2021.11.15. 18:07
Hazai hírességek hívják fel a figyelmet a biztonságos közlekedésre
8 közismert személyiséggel indít közlekedési kultúrát javító, közlekedésbiztonsági kampányt a HUMDA.
Forrás: HUMDA
Maradj ember a volán mögött is! – üzeni Anger Zsolt, Balázs János, Görbicz Anita, Kautzky Armand, Pindroch Csaba, Szalóczy Pál, Vincze Ottó és Weisz Fanni a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. legújabb közlekedésbiztonsági kampányában. A kezdeményezés célja a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása.
A figyelemfelhívó kampányhoz 8, a szakmájában kiemelkedő, méltán elismert személyiség csatlakozott. Színész, zenész, sportoló, modell és műsorvezető is felhívja a figyelmet arra, hogy a KRESZ szabályait tiszteletben tartó biztonságos közlekedés és az emberséges viselkedés sokkal fontosabb annál, mint stressztől fűtötten rohanni valahova.
A reklámfilmekben a hírességek egy-egy címlapról kilépve mutatnak rá, hogy noha a kimagasló eredményeik, sikereik mellett akár aprónak tűnő bulvárhírek kapcsán is olvashatunk olykor róluk a sajtóban, mégis inkább az ilyen témákkal kerüljenek rivaldafénybe, mint egy súlyos közlekedési balesettel kapcsolatban.
Üzeneteikben felhívják a figyelmet többek között az elsőbbségadás, a láthatóság, a kölcsönös bizalom és az empátia fontosságára, valamint a vezetés közbeni telefonhasználat, a hangos zenehallgatás és az indulatvezérelt döntések veszélyeire is.
A közlekedési balesetben elhunytak száma 2020-ban 450-re csökkent Magyarországon. A HUMDA kiemelt célja az elért eredmények megőrzésének elősegítése, továbbá a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának radikális csökkentése. Ennek lényeges lépése a társadalom széleskörű, szemléletformáló edukációja, amely a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, az Európai Unió és az ENSZ baleset-megelőzési irányelvei mentén.
A HUMDA idén áprilisban indította el első országos közlekedésbiztonsági kampányát Maradj ember a volán mögött is! szlogennel a magyar autó- és motorsport két legsikeresebb hazai versenyzője, Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor, valamint az ismert sportriporter, Szujó Zoltán közreműködésével. A jelenlegi az éves kampány folytatása.
Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, meggyőződésük, hogy sikeres társadalmi szemléletformálással tovább csökkenthető a közútjainkon bekövetkező balesetek száma.
Hazánknak és az Európai Uniónak is az a célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a végzetes balesetek száma.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hatalmas feladatról van szó, ugyanakkor a haszon is jókora, sőt, felbecsülhetetlen. Magyarországon 2011 óta évről évre mintegy félezer ember veszítette életét az utakon. Tavaly ez a szám 500 alá csökkent és reményeik szerint idén sem lépi túl ezt a határt. Azonban így is rettentő magas számról van szó. Az autók vezetőinek, a kerékpárosoknak, a gyalogosoknak és a közlekedés minden résztvevőjének ki kell vennie a részét a munkából.
Bízunk benne, hogy kampányaink üzenetei célt érnek, és a látványos filmjeink, plakátjaink gondolatébresztően hatnak a közlekedés valamennyi résztvevőjére – emelte ki Weingartner Balázs.
Lázár László, a HUMDA Zrt. kommunikációs igazgatója továbbá elmondta, legújabb kampányukban a sajtóból, a művészet és a sport világából jól ismert személyiségek mesélik el, hogy életük része a rivaldafény, és akár már attól is a címlapra kerülnek, ha a másik irányba fésülik a hajukat. Természetesen ők is leginkább a kimagasló szakmai teljesítményükkel szeretnek bekerülni az újságokba, azonban legtöbbünknek csak egy baleset okozása vagy elszenvedése jelentheti a címlaphoz vezető leggyorsabb utat. Vajon ezen az áron is megéri rivaldafénybe kerülni? Érdemes hagyni, hogy az indulataink vezéreljenek és kivetkőzzünk magunkból a volán mögött?
Mi továbbra is arra ösztönzünk mindenkit, hogy maradjunk emberek a volán mögött is, mutassanak mást a címlapok, ne a balesetek képsoraival kezdődjenek a híradások – emelte ki Lázár László.
A kampány november 15-én kezdődik televízióban. Emellett közterületen, tömegközlekedési járműveken, online felületeken és a nyomtatott sajtóban is találkozhatunk majd vele.
A közlekedésbiztonsági reklámfilmek elérhetőek a HUMDA Youtube-csatornáján is.
A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitásfejlesztési Ügynökség Zrt. a szektor szereplőit összefogva és velük szoros együttműködésben részt vesz a hazai autó- és motorsportszakma koordinálásában. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium, vagyis az ITM által alapított, a tárca 100 százalékos tulajdonában lévő társaság továbbá újragondolja és megerősíti Magyarország szerepét az átalakuló mobilitás korszakában.