2020.09.04. 06:00
A magyarok negyede inkább e-számlára váltana
A szemetet csekken, a telefonszámlát elektronikusan fizetjük.
Forrás: Shutterstock
A lakosság ötöde tért át a hagyományos számlafizetésről más megoldásra a pandémia időszaka alatt, de a többség továbbra is csekken fizeti a rezsit.
A Díjnet által készített országos felmérésből kiderül, hogy a magyar számlafizetők átlagosan öt számlát fizetnek be havonta,
a legtöbb szolgáltató pedig még mindig papír alapon küldi meg a havi elszámolást a hulladékszállítás, a víz vagy éppen a távfűtés díjáról.
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók felének fontos a gyorsaság a számlák befizetésénél, 28 százalékuk pedig hajlandó is lenne áttérni a jelenleginél egyszerűbb fizetési módra. Az e-számla nemcsak gyorsabbá és visszakövethetővé teszi a díjfizetést, hanem biztonságos, és a fizetési fegyelmet is jelentősen javítja.
A többség még mindig csekken fizet
A magyar lakosság jelentős része továbbra is papíralapon kapja meg és fizeti be a közüzemi számláit. A legtöbben a hulladékszállítás (87%), a víz és csatorna (75%), valamint a távfűtés díját (70%) kapják így, míg a leginkább digitális szolgáltatónak a mobilcégek tekinthetők, ügyfeleik 69 százaléka már elektronikusan fogadja és fizeti mobilinternet- vagy mobiltelefon-számláját.
A független e-számlafizetési platform, a Díjnet által készíttetett országos felmérésből kiderült, hogy a válaszadók átlagosan havi öt számlát fizetnek be, 55 százalékuk továbbra is papíralapon – jelentősen elmaradva ezzel a nyugat-európai trendektől.
Mindez azért is meglepő, mert a megkérdezettek 49 százalékának fontos szempont a gyorsaság a számlák befizetésénél, 28 százalékuk pedig szívesen fizetné be a rezsijét a jelenlegitől eltérő, egyszerűbb, kényelmesebb módon.
Nehezen igazodunk ki a sokféle számlatípus között
A megkérdezettek negyede nincs kibékülve azzal, hogy számláit különböző formában kapja meg az egyes szolgáltatóktól, és azokat így eltérő módon kell kiegyenlítenie. A számlafizetési szokásokon ugyanakkor még a kijárási korlátozások is csak részben változtattak, a válaszadók mindössze 19 százaléka váltott fizetési módot.
Jól jönne a figyelmeztetés a feledékeny számlafizetőknek
A Díjnet felületén több mint 30 szolgáltató számláit lehet egy helyen, egyszerűen, kényelmesen és biztonságosan kezelni, a rendszer többféle fizetési módot biztosít a számlák kiegyenlítésére, valamint kényelmi szolgáltatást nyújt a határidőkkel kapcsolatban: értesítést küld a számlafizetés esedékességéről, nehogy az ügyfél kicsússzon a fizetési határidőből.
Ez azért is lényeges, mert a kutatás alapján a magyarok mindössze 45 százaléka követi nyomon valamilyen formában a kifizetett, illetve a fizetésre váró közüzemi számláit, és a megkérdezettek 89 százaléka támogatná, ha rendszeresen figyelmeztetnék a határidő előtt a számlája befizetésére.
Borítóképünk illusztráció