2019.01.25. 11:50
Mennyit költ „meggyőzésre” a Google, a Facebook és a többi tech óriás?
Attól még, hogy a legjelentősebb csúcstechnológiai cégek székhelye a Szilícium-völgyben van, a hangjuk elhallatszik Washingtonig.
Kép: Shutterstock
Hétköznapi mércével nem lehet sokat kezdeni a millió dolláros költések felbecsülésével.
De legalább az arányuk számunkra is érzékelhetők. Hogy egymáshoz viszonyítva melyik cég költ hivatalosan a legtöbbet kapcsolatépítésre, döntések befolyásolására, kivédeni az esetleg kedvezőtlen kormányzati lépések meghozatalát.
A Google nem sajnálja rá a dollárt
A Lobbying Disclosure Act dokumentumai szerint az olyan cégek, mint a Google, a Facebook és az Amazon, évente dollármilliókat költenek, hogy számukra kedvező irányban próbálják befolyásolni a törvényhozókat.
Mint a Statista szemléletesen ábrázolja, a legutóbbi, kedden közzétett jelentés szerint a Google tavaly rekord összeget, 21,2 millió dollárt tapsolt el lobbizásra, amivel messze felülmúlta összes nagy versenytársát.
Látható, az Apple kivételével valamennyien több pénzt fordítottak lobbizásra, mint az előző években.
A Statista felhívja a figyelmet, hogy az adatbázisból kinyerhető, milyen konkrét kérdésekhez kapcsolódtak ezek a költések.
Így például a Google az elmúlt negyedévben 4,9 millió dollárt szánt befolyásolásra az online reklámozás szabályozásától a magasan képzett személyek bevándorlásának kérdésén át egészen a szerzői jogok, az adóügyek és a kereskedelempolitika területéig.