Egyre többet

2019.01.25. 11:50

Mennyit költ „meggyőzésre” a Google, a Facebook és a többi tech óriás?

Attól még, hogy a legjelentősebb csúcstechnológiai cégek székhelye a Szilícium-völgyben van, a hangjuk elhallatszik Washingtonig.

Kép: Shutterstock

Hétköznapi mércével nem lehet sokat kezdeni a millió dolláros költések felbecsülésével.

De legalább az arányuk számunkra is érzékelhetők. Hogy egymáshoz viszonyítva melyik cég költ hivatalosan a legtöbbet kapcsolatépítésre, döntések befolyásolására, kivédeni az esetleg kedvezőtlen kormányzati lépések meghozatalát.

A Google nem sajnálja rá a dollárt

A Lobbying Disclosure Act dokumentumai szerint az olyan cégek, mint a Google, a Facebook és az Amazon, évente dollármilliókat költenek, hogy számukra kedvező irányban próbálják befolyásolni a törvényhozókat.

Mint a Statista szemléletesen ábrázolja, a legutóbbi, kedden közzétett jelentés szerint a Google tavaly rekord összeget, 21,2 millió dollárt tapsolt el lobbizásra, amivel messze felülmúlta összes nagy versenytársát.

Infographic: Google Outspends Its Peers on D.C. Lobbying | Statista

Látható, az Apple kivételével valamennyien több pénzt fordítottak lobbizásra, mint az előző években.

A Statista felhívja a figyelmet, hogy az adatbázisból kinyerhető, milyen konkrét kérdésekhez kapcsolódtak ezek a költések.

Így például a Google az elmúlt negyedévben 4,9 millió dollárt szánt befolyásolásra az online reklámozás szabályozásától a magasan képzett személyek bevándorlásának kérdésén át egészen a szerzői jogok, az adóügyek és a kereskedelempolitika területéig.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!