Közélet

2008.02.04. 10:03

Csuklós buszok a vadiúj körforgalomban - videó

Hétfő reggeltől a buszok is közlekednek a Zsolnay-szobor körül kialakított körforgalomban - a jelek szerint gond nélkül. Nézze meg videónkat!

(nl)

A területet vasárnap reggel adták át a forgalomnak, bár a környéken még akad tennivaló. A zebrák felfestése és néhány burkolási munka még befejezésre vár, ahogy a szobor körül is kialakításra vár a kerítés és a világítás.

A buszok hétfő reggeltől járnak keresztül a csomóponton, a kanyarok bevétele - az előzetes aggodalmakkal ellentétben - nem okoz gondot a sofőröknek.

Kisebb súródások még akadnak

Bata László, a Pécsi Közlekedési Zrt. forgalmi és kereskedelmi igazgatója szerint az utóbbi években nem adtak át Pécsett hasonlóan jól működő új csomópontot. A buszosok összességében meg vannak elégedve, de elismerik, kisebb súrlódások még akadnak.

Amennyiben egyszerre három busz fut be a Szabadság úti megállóba, a vasútállomás felé tartva, s legalább az egyik csuklós, akkor az utolsó jármű hátsó része belóg a körforgalomba. Bata László szerint korábban arra is volt példa, hogy a kereszteződésben ragadt bent a busz, miután előtte három másik állt a megállóban.

Kérdésünkre, hogy felmerült-e a megálló áthelyezése délebbre, azt mondta, ez nem csak itt, de másutt is gond. Ahol szükséges, a lehetőségeikhez képest igyekeznek megnyújtani a megállókat.

Szalai László, a Közlekedési Hatóság főosztályvezetője azt mondta, a körforgalom tervei, amelyeket engedélyeztek, nem érintették a buszmegállót. Ha csupán építés nélküli áthelyezésről lenne szó, ahhoz nem is kell a beleegyezésük. A szakember szerint azonban a közelben lévő jelzőlámpákon még hangolniuk kell, hogy a csúcsban ne legyenek torlódások.

Megfigyeltük azt is, hogy a szökősávnak is nevezhető – a Rákóczi úton végigfutó, és csak a Konzumtól a Kórház tér irányába igénybe vehető – sávot még kevesen használják, és néha ők sem figyelnek arra, hogy a körforgalomból jövőknek elsőbbségük van.

(bsa)

 

Amennyiben egyszerre három busz fut be a Szabadság úti megállóba, a vasútállomás felé tartva, s legalább az egyik csuklós, akkor az utolsó jármű hátsó része belóg a körforgalomba. Bata László szerint korábban arra is volt példa, hogy a kereszteződésben ragadt bent a busz, miután előtte három másik állt a megállóban.

Kérdésünkre, hogy felmerült-e a megálló áthelyezése délebbre, azt mondta, ez nem csak itt, de másutt is gond. Ahol szükséges, a lehetőségeikhez képest igyekeznek megnyújtani a megállókat.

Szalai László, a Közlekedési Hatóság főosztályvezetője azt mondta, a körforgalom tervei, amelyeket engedélyeztek, nem érintették a buszmegállót. Ha csupán építés nélküli áthelyezésről lenne szó, ahhoz nem is kell a beleegyezésük. A szakember szerint azonban a közelben lévő jelzőlámpákon még hangolniuk kell, hogy a csúcsban ne legyenek torlódások.

Megfigyeltük azt is, hogy a szökősávnak is nevezhető – a Rákóczi úton végigfutó, és csak a Konzumtól a Kórház tér irányába igénybe vehető – sávot még kevesen használják, és néha ők sem figyelnek arra, hogy a körforgalomból jövőknek elsőbbségük van.

(bsa) -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!