2024.04.30. 19:30
Olvasói levél: evőeszköz nem jár az ebédhez?
A kép illusztráció
Forrás: Shutterstock
Fotó: Andrii Medvednikov
Étteremben ebédeltünk a feleségemmel a hétvégén, egy Pécs környéki helyen. Megrendeltük az ételeket, és a párom egy pohár vörösbort szeretett volna inni hozzá. Megkérdeztük a pincérnőtől - aki egy fiatal hölgy volt -, hogy tud-e ajánlani valamit. Erre a válasz annyi volt, hogy nem ért a borokhoz, sajnos nem tud segíteni. Sebaj, gondoltunk, és választottunk egy megfelelőnek tűnőt az itallapról. Kisvártatva megérkezett az étel, amit rendeltünk, de sajnos evőeszközt nem kaptunk hozzá.
Vártunk egy darabig türelemmel, hogy hátha eszébe jut a pincérnek, hogy valamit elfelejtett, vagy esetleg figyel annyira a vendégekre, hogy észreveszi: hozzá se nyúlnak az ételhez. De nem ez történt.
Némi várakozás után jeleztük, hogy szeretnénk kanalat, kést, villát. Kaptunk. Aztán a desszertnél mindez megismétlődött - megérkezett az édesség, de kanál nélkül. Így, hát nem volt mit tenni, a leveses kanalat használtuk.
Miután egy ebéd egy étteremben nem nevezhető olcsó mulatságnak, különleges alkalomnak számít, ha vendéglőbe megyünk. Nem jó érzés, hogy ilyen kellemetlenségekkel kell szembesülnünk. Úgy gondolom, egyre kevesebb a régi vágású pincér, aki kedves, udvarias, figyelmes, és lesi a vendég minden kívánságát. Lehet, hogy a szakképzésben keresendő a hiányosság?
Név és cím a szerkesztőségben
Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között.