2023.02.16. 08:06
Hiánycikk lett a szélvédő?! - kérdezi olvasónk
Fotó: ERIK Miheyeu/Shutterstock
Tavaly májusban az autóm szélvédője megsérült egy kavicsfelverődés következtében. A kár jelentős, a szélvédő cseréjére van szükség. A probléma „mindössze” annyi, hogy az öt évvel ezelőtt újonnan vásárolt autómhoz nem lehet szélvédőt kapni. Lassan eltelt egy év, és nincs előrelépés, pedig a szakszerviz és a szélvédők javításával foglalkozó cégek is próbálták megszerezni a szükséges elemet.
További gond, hogy márciusban lejár a műszaki vizsgája az autómnak. Ennek meghosszabbítása törött szélvédővel esélytelen. A gyártó amúgy nyolc évre garantálta, hogy az alkatrészeket pótolja szükség esetén. Vélhetően az orosz–ukrán háború az oka a hiánynak, de szerintem a jogszabályi kötelezettségnek minden körülmények között eleget kell tenni. A biztosítóval tárgyalásban vagyok, vélhetően a megoldás egy csereautó lesz majd, viszont én úgy gondolom, hogy nem a biztosító dolga lenne az alkatrészhiányt ily módon orvosolni. A gyártónak hol van ilyen esetben a felelőssége?
Név és cím a szerkesztőségben